fredag 30 augusti 2019

Åska regn blixtrar och strömavbrott,fikapaus vid Lockmora

Torsdag natt! då brakade det lös på himlen och i skyn! ofta blir det nu rejäla åskoväder! och jag vaknade av det lyste upp! och small samtidigt så då var Tor nära! och då är man inte så kaxig när det är rejält med blixtar och ofta! så är bäst att krypa längre ner under täcket! njaeee

Jag tog mig ut på trappen och med kameran i högsta hugg och så dags hade det ochså börjat regna med väldigt hög intesitet! och fånga blixten med kamera ja det är inte så lätt! man kan ju plocak fram staiv och kära med långa slutartider! men mitt sätt är med lite lagom tider! så kan man vara staig på handen! och det blev några fina bilder på ovädret och med blixten! och när jag var som bäst på gång! att fotografera ja då gick strömmen och det blev kolsvart! och tror nog hela staden var mörk! men tror nog dom flesta sov! eller vaknade någon mer än mig!!.

Efter någon timme så var ovädret över och tog sig nog mot! Köping eller Kungsör, och väldigt glad var jag att det upphörde med regnet då det var snart dags att ta sig ut i mörkret och jobba! och det går lättare utan nedebörd! även om det kom lite avlägsna bixtar och dunder någon timme mer under natten! men lite oväder och dunder är lite spännande och uppiggande!.

Nu börjar det närma sig med stormsteg Semester! och det är verkligen väldigt välbehövligt! då jag känner att energin den sinar och behövs fyllas på med ny så att det sena hösten och vintern ej ska bli för outhärdlig! och nu är väsakn packad! och blev mest godis i väskan!! kläder och dylikt har jag redan på plats i Marias garderob, och vintervädret i Lima är trots allt behagligt och ligger på ca 15 grader + dagtid men det värsta är ju kvälls och nattetid i husen! då det inte finnes någon värme! så att sova med långkalsonger och mössa är en god ide!!.

Torsdag morgon så tog jag och min far oss till Lockmoragården i Kungsör, där Vincent och kompani stod som värdar för veteran orientering! och högsommarväder med sol hade dom ordnat med, och bra när det är nära, och ochså min fars födelseort och han har Lockmora omgivningen som uppväxtplats, nu blev det inget tävlande denna dag, men gott nog så tog vi oss dit för en fika, och min far fick träffa på många av sina kompisar så var en givande förmiddag i den strålande solen, och med en god fika och ett fint arrangemang så fick vi oss en trevlig förmiddag, och jag han med en tur ut i skogen och fotograferade.får hoppas att hälsan går åt rätt håll så vi kan bli med igen under nästa vår.

Fredag kväll är det nu när jag skriver, och nu börjar resväskan bli full! och som alltid så har man nog packat för mycket! men den eller det är nog bäst att ha med mig! det kanske är ett resonemang många har när vi packar! hellre för mycket än för lite principen!! vågen visade 16 kilo så det nog lagom!! jag är förundrad hur maria lyckades med att fylla på 29 kilo i samma väska när hon flög till sverige!!.

Endast jobb i natt och sedan 5 härliga semester veckor! och semestern börjar med rally! Emk kannan avgörs i morgon så jag ska göra ett försök att hinna med lite bilar på SS1 för sedan går bussen till Arlanda redan på lördag eftermiddag, och resan går via Amesterdam och sedan till den största flygplatsen i världen! Atlanta till antalet passagerare , som tur är har jag 4 timmars väntan där!

Önskar alla er en trevlig och skön helg, och som alltid så tackar jag det varmaste till er som läser, ta hand om er och era nära och kära, så hörs vi när jag landat och vaknat i Lima någongång i början på nästa vecka, ha det gott




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar