torsdag 8 augusti 2019

Tillbaka till medeltiden! Åska och fjärliar snart helg! fredagkväll i gropen

Så var det då dags igen för den årligt återkommande helgen så Arboga går tillbaka till medeltiden! och en väldigt uppskattad helg för många! ja det börjar på onsdagen så blir en lång! helg, men alltid kul när det händer något i den lilla staden! det är bra för dom flesta, och jag flanerade runt under onsdagen i solen, och kanske inte allt hade kommit i gång men det var aktiviteter och folk dom strosade runt bland knallar och folk och diverse olika matställen! svineriet! är något nytt och det är säkert mycket god mat trots namnet!.

Det lär fyllas på med folk! under dagarna och under helgen så brukar det vara fullsatt på dom flesta evenmagen som hålls här under medeltidsdgarna, och till i år så har tydligen rodden fått väldigt mycket tillökning med deltagare vilket är väldans trevligt då det lockar mycket folk ner till arbogåan och hejar fram dom tappra roddarna! hellere än bra kanske är devisen och håll oss torrskodda! är nog målsättning för dom flesta!!

Detta år har jag tyvärr inte min älskling Maria här just nu så får ta mig ut i satdens vimmel ensam och en sak jag ska ta mig till är eldshowen om jag håller mig vaken! och det blir på lördagskvällen ett fint och eldsprakande nummer!.

Och helgen den närmar sig! tiden den springer väldigt fort i väg och som alltid så hinner man inte med allt! och sova behöver man göra någongång med och det blir på dagen när jag alltid jobbar på natten! och kanske det som gör att alltid känner sig trött! men snart är det semester! är bara att kämpa på i 3 veckor till sedan bär det av till Sydamerika! och till Maria.

Åskar gör det oftast på natten! och då sovar jag eller jobbar! så är inte helt lätt att få till fotograferingen när det som sagt åska med blixt! och känslan är att det blir mer och mer av det, och när jag under tisdagsnatten vaknade! och det mullrade så tänkte jag att! det måsta bli någon bild! och jag fångade blixten på några bilder! men blir inte helt bra när fotograferar handhållet och med lång tid! men blixten syns! och när jag tagit fram stativ och riggat det för bättre bilder!! då hade Tor! och blxten tagit sig till Köping!.

Det måste vara något av fjärlisrekord och väldigt gynnsamt i naturen för dom! för det vimmlar av fjärliar överallt och dom är fina och vackra, men inte alltid dom vill sitta stilla och posera i fall dom hittar någon fin blomma kanske dom sitter still någon sekund så då gäller det att vara snabb på avtryckaren!.

I helgen blir det höstpremiär för mig på rally och med kameran/orna beger jag mig till den berömda och ofta besökta gropen i Eskilstuna! var nu ett tag sedan jag fotograferade bilar så kanske jag är ringrostig! men hur som helst så hoppas jag något fastnar på bild!

Nu är det lunch! önskar alla en fin dag och en kommande härlig helg, och Tack för att ni läser mina rader, och ser mina bilder, hörs och ses i gropen eller på staden gator!! Ta hand om er alla och era nära och kära, Hälsningar från Pettersson!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar