söndag 4 augusti 2019

Vilohelg! sommar eller höst! rullatorpromenader,vacker lördagsmorgon, Vakna upp!

En vilohelg! energin tryter och längtar verkligen efter semester! känns att det var länge sedan det var någon vila, så det blev en helg utan några evenmang och bara lite små promenader! lördag morgon så blev det en ur till den vackra kanalen vi har här, Hjälmarekanal är en väl trafikerade och fin kanal som nu göms i sommargrönskan, vackert är det och speciellt en morgon när solen går upp dimman ligger kvar så där vackert och mystiskt.

Dimman den försvinnar snabbt så det blev lite bråttom! och när jag dessutom hade glömt min tlfn i arbtesfordonet! inte för att det ringer någon till mig,men kan vara bra att ha tlfn till hands,och när jag nådde mitt mål Hjälmaredocka så var dimman precis på väg att lätta så blev att försöka föreviga så mycket som möjligt på kort tid, vackert är det och man känner sig väldigt glad och stolt hur vackert vi har det här hemma i sverige! och för guds!skull! nej jag är inte religös! men glöm inte bort vad vi/ni har runt husknuten som vi säger vi blir lätt hemmablinda och glömmer bort det vackra vi har nära. så det blev en fin start på helgen.

Sommar eller höst ja det är frågan för mig så känns det som Augusti fortfarnade är en sommarmånad och ofta kan ge härligt och varmt skönt väder med lagom temperatur, och så har det varit under helgen både sol och regn och varmt och svalare, jag har mest varit slö! och det kan man kanske vara för en gång skull, men några rullator promenader har det blivit, min far som alltid varit en flitig orienterare och alltid hållit i gång med träning, men nu! är det fullt upp med att ta sig runt kvarteret med rullatorn! men som jag säger vi går nu dubbla distansen mot för 2 veckor sedan och för en månad sedan tog han sig knappt ut! så vi fär se dom små men ändock framstegen som tas som väldigt positiva.

Språkutbildning! ja det gör jag och min Älskling Maria på skype, och lära sig ett nytt språk är ju inte alltid det väldigt enkla, men jag har det som morot att i alla fall kunna klara mig i en någorlunda vardags kommunikation på spanska men ännu är det långt dit! maria kämpar för att kunna låra sig svenska och ja det går åt rätt håll, och vi båda är väldigt överäns det är mycket lättare att förstå än att kunna tala!

Vakna upp! ja det är dags nu för oss alla och inte minst världens ledare och framför allt MR Trump dessa oändliga skjutningar hit och dit! till slut blir det så vanligt att alla blir avtrubbade och det blir en vardagshändelse! men! det får aldrig komma dit, Så stor skärpning det talas om miljöhot och annat hit och dit! men allt detta våld och terrorism! det är mycket akut sitution och ta det på allvar nu, och igen MR Trump städa undan framför din egen dörr innan du klgar på andra länder hur dom sköter sitt!!.

Tack till er alla som läser mina rader och ser mina bilder, det gör mig altlid varm om hjärtat när jag förstår att någon ser vad jag gör, ta hand om er alla och era nära och kära så hörs vi igen









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar