tisdag 27 augusti 2019

Resväskan öppnad! sommarhettan kom nu! endast lyse bakåt!

Då är det väldigt nära och jag har kommit så långt så att jag öppnat resväskan! sedan var det med packning och vad ska man ha med sig på en 5 veckors utflykt! mycket har jag redan i Lima hos Maria så jag kan nog packa med Musli godis te och kakor! det är Marias beställning! tur är att hon tycker om det mesta här i matväg i Sverige! endast min favorit lakrits är hon lite frågande till! och den söta fisken! är verkligen Sill smaksatt med något sött!! och jag tycker om fisk! men när jag äter fisk i sydamerika så proteserar magen!! men aldrig här hemma så det är något mystiskt med det!

Jo resväskan kommer nog bli full till på lördag eftermiddag!! och apropå att packa! min far fick en försändelse! och brevet innehöll en packlista på vad som sändes i kuvertet! men tyvärr glömdes det att lägga i det han nu beställde! så endast packlistan kom!! Hmmm.

Vinter är det nu i Peru så bäst att pack långkalsonger och mössan! mössan är bra att ha i olika situationer! ja nog är det bra i kylan när jag nu saknar hår! men ochså enligt påpekande från min kära, när vi handlar så ska du titta neråt och ha mössa ! varför sa jag! jo! ser dom att du är inte sydamerikan! så då blir det dyrare! ok!! så går det med prissättningen ! och jo så är det nog! jag har sätt taxi prislitorna och dom är helt annorlunda mot vad dom visar och använder till lokalbefolkningen och turister!!

När jag är slö! läs alltid! så använder jag bil till mitt jobb borde naturligtvis använda cyjeln men men! och en natt under förra veckan, så var det mörkar än vanligt! jo synen borde vara bättre, men denna natt var det verkligen mörkt! och helljuset användes i staden! jo men när endast jag och tomten är vaken! när jag tagit mig till min destination ca 2 kilomters resa! så konstaterade jag att endast var det lysen bakåt! kanske jag skulle backat, 3 glödlampor trasiga samtidigt! det är bra jobbat, men nu lyser det framåt med

Slutet av augusti har vi kommit till och nu är det varmt och härligt skönt,och det är så dags då! när dom flesta redan haft sin semester och tillbaka på sina jobb, men ändock är det härligt skönt med värme och ger lite energi innan den långa hösten kommer igång,

Energin min den är slut, så semestern är väldigt mycket efterlängtad lika mycket som jag saknar och längtar efter att träffa min älskade Maria, Peru finnes det mycket att se och bergen dom dominerar Anderna, och dom har vi varit och klättrat i förut och underbar vyer och dåligt med syer är det! denna gång så blir det inte så mycket turistande då Maria har fullt upp med skolan, Men något ska vi hitta på att se och göra, Ica! supermarket finnes ej i peru men väl finnes staden Ica, och där finnes ochså miltals av sand och åter sand, och därför har ochså de sensate 3 årens Paris dakar körts där! så fäår bli ett återbesök där och en tur med någon häftig sandbuggy.

Kraft och energi behövs och med den nuvarande luftfuktigheten och lång tid sedan jag hade någon ledighet så sinar krafterna betänligt, och med fuktig luft så är det svårt och andas, så kanske vinterluften är bättre i lima! men då kommer det istället alla föroreningar av alla mängder bilar bussar och dylikt, så alltid är det något! men nu ska jag njuta av ledigt och vila!

Några fotopromenader har det blivit på ensam hand! heter det så borde vara ensam fot! och jag och min far var till Hjälmaredocka och där är det vackert och oftast är det full fart på båtar och med personer som promenerar i den vackra omgivningen och fullt med husbilar är det med.

Tack! alltid lika kul när ni läser mina rader, och ska försöka vara mer flitig ocj skriva när jag befinner mig i Peru, ta hand om er alla och era nära och kära njut av solen och livet










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar