fredag 18 augusti 2017

Dammfritt i Rally-SM skogen! ingen PG till start, och snart Kameraväskan packad

Fredag och snart är det dags för en av årets höjdpunkter 1 st Rally-SM deltävling och det är på hemmaplan regnat har det gjort och det kanske är bra så det inte blir så dammigt! damm är inget bra för kameror och inte heller för publiken och sikten så om det nu inte blir något mer regn under dagen så blir det nog väldans bra! stövlar och paraply lämnar jag hemma för jag är den sanna optimisten och blir inget mer regn nu!! yr har lovat mycket regn under natten till lördagen och sedan troligtvis uppehåll under stora delar av lördagen!! obs jag är inte meterolog bara läst vad vädergudarna i Norge skrivit!!

Trafikverket avgjorde slutresultatet i Kolsvarundan! är lite konstigt att 1 st papper på 1 st bil ska kunna hindra från start! nu vet jag inget om saken mer än vad jag läst om i media och handlar om något papper som hindrar PG Andersson med codriver och team att komma till start vilket tyvärr är väldigt synd när det hade blivit en stor show i skogen när PG dundrar fram i skogen är det som alltid Flatout!! Men till trots tror jag att det blir en spännande och häftig figth på skogarna och det lär gå fort!

18.00 ska första sträckan Orsta starta och den är inte så lång men den chaufför och codriver som inte har puls efter den början ja! dom har inte tagit i tillräckligt hårt, är en väldigt häftig gammal klassiker i rally sammanhang krokig och fin väg så blir en bra början på Kolsvarundan, och fotograf Pettersson har planerat intaga en av svängarna i början så alla bilar ska finnas med på bild!!och alltid kan det vara spännande i början på en tävling hur är fästet hur är vägarna och med adrenalin ja då kan det som alltid bli spännade redan i första sväng!!

Nu ska väskan packas med kameror och tillbehör och till slut blir ryggsäcken tung och får nog använda mentala kunskaper till att bortse från nackspärr men som blev bättre med starkt luktande dundersalva inköpt i Peru, och logistikproblem hoppas jag ska kunna lösas under helgens gång 3 personer med 3 olika inriktningar under helgens rally sm, fotografen ska till en plats och kartläsarn till besiktning och morsan till serviceplatsen! så hade varit bra med en liten större vagnpark! Klockan 13.45 på pricken blir det avfärd mot köping,

Ha en trevlig fredag ni alla och kanske vi ses i kolsva skogarna med omnejd, Mvh Redaktör Pettersson OBS bilderna fotograferad av mig senast rally sm begavs i Köping, och den svängen och sträckan finnes ej med i år!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar