måndag 28 augusti 2017

Fredags kvällspromenad njuter av solen som går ned och vildmarken

En trög vecka som är på väg att avslutas! fredags kvällen är varm och skön och härlig sensommar så bäst att ta sig ut i solen och en promenad även om energin inte riktig finnes där! vandra längs med Arbogaån och dom gamla trähusen och även om jag har bott här i nästan hela mitt liv!! en avstickare till Sydney Australien blev det några år, men för mig känns alltid Arboga som hemma och har gjort denna promenad otaliga gånger men alltid så hittar man något nytt eller någon bekant eller obekant att prata några ord med så en promenad kanske kan ge mig lite av energin tillbaka! kanske en tidig höstförkylning eller så är saknaden av min käresta på andra sidan jorden väldigt stor så humöret och energin falnar lite!.

Solen på väg ned och försöker ta mig till mitt mål vildmarken i Arboga njae men det är lite vildvuxen och lummig skog runt omkring Arboga så när jag visar Arbogabor mina bilder från den platsen så har dom svårt att placera och säger finnes det sådan platser här det är så vackert!! som alltid blir man lite hemmablind och inte alltid så man upptäcker det fina man har runt husknuten.

Men alltid på mina promenader så blir det stopp! för det finns mycket att föreviga och Västerbron!! vi har en sådan i Arboga med!! men Västerbron förknippar jag ochså med när man kämpat uppför den som finns i Stockholm i samband med mina 4 st Stockholm Marathon!! men denna Västerbro i Arboga är väldigt vackert och när man får till speglingarna i ån då blir det väldigt vackra bilder och med rätt ljus denna kväll blir det riktigt fina speglingar i bilderna, och nu börjar det skymma!! det börjar mörkna nu när vi börjar närma oss September .

Väl på plats så monteras stativ upp och filter på kameran och förhoppningsvis ska det kunna bli lite fina bilder på denna vackra plats med långtids exponering och det vackra i bilderna när vattnet blir mjukt och för mig blir då bilderna väldigt fina men som alltid vi alla har olika uppfattningar, och som alltid en hel del bra bilder blev det och en del blev det till att kasta i papperskorgen!!

Ha en trevlig måndag och en fin vecka   www.stefansphotos.se







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar