söndag 27 augusti 2017

En heldag vid Knottebo en världsmetropol återkommande ösregn!

Lördagen! börjar numera på samma vis!! med ösregn!! så tankarna kom tillbaka från förra lördagens inledning av dag 2 på rally sm när kanot hade varit bättre en bil när jag tidigt den morgon letade mig ut i rallyskogen, och nu var jag på väg mot Knottebo!! och regnet tilltog och denna dag var jag inte ens utrustad med paraply!! men jag tog ett stopp vid en rastplats på andra sidan Örebro då upphörde regnet och jag beslutade att fortsätta!! njae tanken var aldrig att åka hem igen utan besöket i knottebo, och varför jag var där jo! Odensprinten! när jag själv körde den tävlingen kan den nog hetat Hallsbergsprinten eller något liknande!! och jag minns att jag och kartläserskan! syster Lena tog en genväg nerför stupet till folkracebanan!! ej att rekommendera och om det gick något fortare, det  tror jag inte !! och det slutade med drivaxelbrott!! så det brottet sonades genast!! ojdå komik på hög nivå!!.

När jag kom till banan så sken solen och det bestod hela dagen så blev en njutbar dag vid folkracebanan och intilliggande vägslinga,och efter lite promenad och reknogosering och som alltid det obligatoriska sociala utbytet med kända och okända ansikten, och denna gång blev jag kändis med personer som har köpt bilder av mig, och vi kom fram till under samtalet att vi nog var den och den och den!! och alltid trevligt att träffa personer som man tidigare haft kontakt med och nu ochså träffats i det verkliga livet!.

Åk 1 då fattade jag post vid hårnålen i ände av sträckan och mellan träden siktade jag med kameran och fick till bilder denna gång med, och som alltid så går dom att beställas för en liten peng!! man måste ju marknadsföra sig själv!! och besättningarna hade nog lärt sig läxan att hårnålen skulle man vara lite försiktig i!! men en volvo kom med en hiskelig fart och var nog mycket tur och skicklighet! att den bilen blev kvar på vägen och utan skavanker för där var det mycket för hög ingångshastighet!,och tävlingen förlöpte utan stopp och missöden och stort tack till Östernärkes RMC till en fin tävling och en trivsam dag i Knottebo och Sydnärkes motorstadion.

Hur var det då med världsmetropol!! njae kanske inte men platsen har utnyttjats till många olika evenemang och en och annan idrottskändis har satt sina fötter vid Folkracebanan och jag själv har både kört rally och sprungit Tiomila i orientering vid Knottebo och sedan så har jag varit publik vid några november kåsor som ochså har dragit fram igenom området.

Tack för nu och på återseende och återhörande, ha en go kväll och en fin bra vacka så kanske vi ses vid något motorsport evenmang snart, Mvh Pettersson med Kameran








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar