söndag 20 augusti 2017

Ösregnet blev till solsken och upptorkande utslagsgivande Rally-sm deltävling Kolsvarundan

På lördags morgonen så öste regnet ner och himmelen öppnade sig och allt regn som vi behöver och väntat på hela sommaren kom ner på helt fel dag!! men dammet det slapp vi och det torkade snart upp, men kan tänka mig att det blev besvärligt för Sm åkarna på SS 4 den första sträckan på lördagsmorgonen då det fortfarande regnade och kanske var svårt och hålla vindrutan med fris sikt och är bra och se när man ska köra fort, och kanske det var halkigt! men redan när klassikerna kom på SS 4 så var det mera torrt på vägbanan.
Som sagt sträckorna vid kolsvas SM rally tävlingar brukar alltid vara tuffa och blev nog inget lättare när det blev blötföre och mera sönderkört är risken när det regnar mycket både under rekognoseringen och under lördags förmiddagen, men förhoppningsvis så trivdes alla förare och codrivers och publik och arrangörer under helgens fartfest i skogarna runt köping och Kolsva och bort mot Finnåker .
Under lördags morgonen så hann jag med några felkörning som alltid är obligatoriskt! inte alltid lätt att navigera i hällregn och med körning och kartläsning samtidigt så blev lite extra körning! innan jag Parkerade på en ladugårdsbacke i början av SS 4  bra ordnat med parkering och bra service för publiken så alla heder för det, och bra att även Kolsva MS insett att ett program och parkeringsavgift är nog med inträdespengar för publiken!.
Regnet var inte heller optimalt för fotografering och jag hade ökat min packning med ett paraply men inte så lätt att fotografera under paraply, men tur var att det lättade mer och mer och jag fann ett par fina svängar vid byn Sköldberga blev min plats på SS4 och som alltid när man är ute på rally så träffar man både kända och okända ansikten och alltid kommer man in på trevliga samtal så det sociala samvaron och allt snack är väldigt viktigt under en helg med rally, och tack för bulle och kakor som jag fick av gänget från Katrineholm jag fick sällskap av på lördagen.
Massor av bilder blev det under helgen så har varit fullt upp med att redigera dom 5000 bilderna som jag klickade under fredag och lördag och en liten del av dom har blivit publicerade på facebook och andra sociala medier, och som alltid tack för kommentarer och beställningar av bilder , tack för denna helg och vi ses snart i rallyskogen igen MVH Stefan





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar