onsdag 2 augusti 2017

Sommar sol och höst!! Orienteringspremiär och Rallypremiär

Väder alltid ett kärt ämmne och denna sommar kanske har varit lite upp och ned sol och moln, men regnar gör det aldrig tydligen kommer skyfallen runt omkring där jag befinner mig i Arboga, men Arbogaån den behöver fyllas på och gräsmattorna dom börjar ha helt fel färg!! och växer inget så gräsklippare eller gräsklippar försäljare är nog fel yrken denna sommar!! men sommar hetta är inget som jag längtar så väldigt mycket efter, upplevde det i Australien en början av februari där det var över 40 grader i skuggan i drygt en vecka!! och det var ingen höjdare och till slut längtar man efter kylan och svalkan så som alltid lagom är bäst!!
Fotopromenader I Arboga blir det ofta och kanske man till slut inte finner mer att fotografera men alltid dyker det upp saker man kan föreviga,och det nya objektivet jag införskaffade mig blev ett lyft och bilderna blir mer klara och skarpa, och försöker lära mig att använda det filtret jag köpte med till kameran, och blir fina bilder på mjukt vatten i Arbogaån men som alltid tar tid att lära sig och experimentera med nyinköpta saker.
Höst! ja vi får hoppas det dröjer ett tag men augusti räknas till höstmånad även om det ofta kan vara mer sommar i augusti än vad det är under sommarmånaderna eller kanske Augusti räkna som sommarmånad!! Hoppas ni som har eller haft semester har njutit/njuter av upplevelser eller allra viktigast avkoppling och vila,man lever länge på sommarminnen/semesterminnen.
Höstpremiär på veteranorientering blir det imorgon torsdag i Norberg dit jag och min far styr bilen och hoppas på att njuta fin vildmarksterräng och lagom klurig orientering, och som sällskap i skogen så försöker jag fotografera natur och orienterare i skogen! för min far får klara orienteringen själv! det borde han klara av efter drygt 60 är som aktiv orienterare! men man lär sig alltid/eller aldrig för ofta blir det någon groda i letande av skärmarna! men frisk luft och den sociala kontakten är som alltid viktigt, så hoppas solen lyser och mycket orienterare som möter upp efter sommaruppehållet från Veteranorientering.
På tur till Västgötaslätten blir det igen,Falköping och mösseberget med härlig utsikt! förra gången jag var där då var det mörkt så jag såg inte så mycket utsikt så hoppas få njuta av den på fredagseftermiddagen och kanske lite fotografering i Falköpingstrakten,och under lördagen så blir det att beskåda Kullingstrofen som blir höstpremiär för många rallyaktiva,så förhoppningsvis ska det bjudas på mycket action och en trivsam lördag i och runt Herrljunga och ska vara på hugget med kamerorna så det blir bra bilder och att nya objektivet är bra för actionfotografering med!
Stort lycka till med orientering och rallytävlande och ibland lider bloggen av lite nyhetstorka så skriv gärna någon rad om tips på turist eller andra tips att skriva om, och stort tak till er som läser min rader,nu lyser solen i Arboga och hoppas den gör det oss er ochså, Mvh Stefan 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar