söndag 15 december 2019

Hjälp vi behöver en säker och trygg vardag, vi vill tordas gå ut

Politikerna dom tar striden på sociala medier; dom syns gärna i tv, Det pratas i fina termer och ord!, Men när ska någon gå ut i verkligheten, törs en politiker polis eller annan höjdare gå ut själv i mörkret! vi normalt folk ser vad som händer, men när ska ni som styr vakna, Vi medborgare vill leva ett normalt och säkert liv

Jag tog mig en kvälls promenad i måndags kväll och det höll på och bli min sista promenad! ska det verkligen behöva vara så i en svensk stad! ska vi inte kunna gå ut efter mörkrets inbrott, När ska ni styrande kunna garantera vår säkerhet på våra gator och i våra hem, vi fullkomligt drunknar i löpsedlar med det ena otäcka dådet efter det andra

Jag hade en väldigt stor tur jag blev bara nedslagen slagen och sparkad och jag kunde lyckligvis fly! men det är många som drabbas värre och inte kommer hem igen till sin hustru/flickvän barn etc som får sätta livet till bara för att dom möter fel personer

Nu behövs det verkligen ta tag i detta, jag och andra ska inte behöva låsa in oss och avsluta saker vi älskar att göra bara för att vi inte törs gå ut!

Hoppa ur eran skyddad verkstad och leksakslåda, och se till att era medborgare kan leva en trygg och säker vardag








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar