tisdag 3 december 2019

November månad avslutades med snö och solsken, Äntligen Stort grattis Tove Alexandersson

November mörkt grått och trist dimma och regn, ja så kan den månaden sammanfattas tur är väl att humöret inte varit detsamma som väderleken har varit den senaste tiden,som väl var så kom det snö och till och med solen tittade fram i den sista sekunden av November

Har varit väldigt lugnt med uppdateringar och skrivande av bloggar på den senaste tiden, Helt enkelt varit väldigt trött och kännt mig utan energi och hoppas det blir bättre med snön som lyser upp och blir lite ljusare!, just nu regnar det så kan nog bli en spännande och halkig natt.

Helt händelsfattig har inte dom senaste veckorna varit livet det trillar fram som vanligt, med fotografering jobb och alltid många samtal med min älskling på andra sidan jorden, Maria hon kämpar på med sin skola och frisör ska hon bli när hon blir stor!

Teori och praktik och fullt upp med studier och när jag besökte min älskling i september så var lgh en kombinerat hem och frisörsalong! man får ta vad man haver och det går fint med att nyttja bostaden till allehanda ting, Tyvärr har jag inget hår så jag är inget bra att ha som praktik objekt för lära sig bli frisör!

Tidig julklapp har jag ochså fått och att skicka paket över jorden går bra och tar inte så lång tid och nu slarvade inte posten bort vårat paket så all heder till svenska postverket, Fingervantar fick jag och det var en fin julklapp och utan fingertoppar så jag kan använda till både jobb och fotografering tack till min älskling

Spansk lärobok till åldersnivå 5 till 6 år fick jag ochså så den har jag till att somna med och kanske jag kan lära mig att tala spanska någongång, Målsättningen är att kunna prata vardags spanska och kunna klara mig att kunna konversera med Marias familj och vänner, i dagens värld sitter det inte helt fel med att vara flerspråkig

Ett gigantiskt stort Grattis till Tove Alexandersson  tror det värmer väldigt mycket i alla oss orienterares hjärta att den super idrotts kvinna fick ett väldigt välförtjänt bragdguld och ett erkännande att hon är en världsatlet alla kategorier, Hon ser till att vanligt folk i tv soffan får se att orientering inte är en skogsmulle idrott och hoppas det kan leda till mer uppmärksamhet och erkännande för våran härliga elitidrott i skogen!.

Att vara orienterare är sannerligen inte lätt att ständigt förklara att det är en seriös idrott och att det inte går till som alla vanliga personer kommer med skräck exempel från skolorientering eller från någon konsting orienterings manöver! Orientering är som vilken elitidrott som helst och våra strärnor med Tove i spetsen lägger hela sitt hjärta och liv på att blir bäst!. Sedan att orienteringen är en perfekt sport för ung och gammal och för hela familjen är bara ett plus. och nu med dagens teknik är det en utmärkt tv sport med med oändligt mycket spänning och dramatik

Önskar alla en fin vecka ta det lugnt ute i halkan och ta hand om er alla









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar