tisdag 17 december 2019

På väg tillbaka Tack till alla, Vattnet stiger och en grön jul

En Vecka kan känns väldigt lång eller väldigt kort, denna vecka har för mig bestått av mycket smärta och många tankar, Men också mycket godhet och underbar stöttning från vänner bekanta och obekanta som har stöttat och hälsat och peppat i en stund när jag inte riktigt har tror på mänskligheten och hur våran värld nu ser ut.

Men jag har förstått att det finnes oändligt mycket mer godhet och kärlek i världen så vi ska nog kunna stå i mot våldet och ondskan, Min familj är ett oumbärligt stöd och speciellt när det händer saker som är väldigt oväntat smärtande och onödigt, Mina familj och min älskling Maria utan er skulle jag stå mig slätt utan er skulle det vara outhärdligt svårt att ta sig tillbaka till ett normalt liv igen 

Nu ska jag lägga undan det som hänt och se framåt , Frakturen i Armbågen och inflammationen efter sparkar det läker och minnet falnar bort och ersätts av ljusa minnen från livet och vad som kommer finnas i framtiden, Nervöst är det att gå ut igen men jag ska vara stark och övervinna det, jag ser fram i mot när snön kommer att ta med mig kameran och ta mig ut igen och fotografera.

Mörkret har  varit min vän och mitt arbete sker i mörker och hoppas kunna få förtroende för den mörka delen av dygnet igen, en person har stört mitt liv, Mängder av personer har stöttat mig och mitt liv.

Jag ser fram i mot att ta mig ut i dom miljöer som jag trivs bäst i, en naturpromenad en solig och dimmig morgon, en dyngsväng på någon rallytävling i vårat avlånga land, ett stort träsk i novemberskog och höra motorcycklarna varva fullt och ta sig igenom leran och vattnet. i dessa sammanhang känner jag mig trygg och glad och som alltid träffar jag er alla goa människor där.

På håll ser jag att Arbogaån den stiger och den stiger och det är bra! då är det inte risk för torka som varit en lång tid och speciellt förra årets värme och bristande nederbörd så gjorde att vattnet sinade, Men nu rinner det snart över så hoppas det kan återgå till lagom är bäst.

En grön jul har jag firat i Australien ett par gånger och det känns verkligen annorlunda med julgran och alla tillbehör äta julaftons middagen i solsken och 30 graders värme! för mig som är van vid Snöfall och och frusna kinder i juletider men nu ska jag fira jul i Arboga och det känns som det är risk för en grön jul här med, Julekänslan den kommer verkligen med den fina vita julsnön och hoppas vi får lite av den varan till denna jul 

Ska försöka hålla igång skrivandet och hålla igång det goda humöret trots allt så hjälper goda skratt och leenden mer i tunga stunder än att gräva ner sig och känna att allt är hopplöst, vi måste tro på livet och mänskligheten

Tack igen och vi hörs och ses vi igen när det minst anas ha en bra före julvecka och önskar god jul göra jag senare, Tack till er med härliga vänner kommer man långt och en härlig familj kommer man ännu längre, Kram 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar