söndag 8 december 2019

Regn och åter regn och lite snö! Månadens bild!

När väl det börjar så då slutar det ej! och nu är det regn och åter regn och kanske man inte ska klaga lång tid har det varit torka. Men nu rinner det snart över i Arbogaån som är min måttstock över hur vattenläget står till,Under lång tid så har jag sett stenar i Arbogaån som jag ej någonsin sett förut så nog är det bra att vi får regnet från ovan men om det blir en snörik vinter så får vi nog mycket vatten från smält snö med och då kan det nog bli överfullt! men dom problem får nog lösas till våren

Lite snö har det kommit och när jag vaknade klockan 6 då var det grönt och när jag vaknade nästa gång! klockan 10 jodå när jag kan då sover jag länge, och då var det vitt ute och snön den föll och det var bra planerat för det var julmarknad i staden Arboga, Lucia kröning och lite vitt på marken det hör till och det kom lagom om inte allt redan smält bort.

Någon julmarknad blev det ej för mig och dåligt med fotografering har det blivit under helgen med ibland är det bara skönt och vara lite lat och njuta av en ledig dag och natt.

Nära ögat är det ofta men i fredags natt var det nära ögat eller rättare sagt nära rådjuret dom far omkring inne stan med dom kan väl hålla sig i skogen, och om dom ska korsa vägen så kan dom hålla sig till trafikreglerna!, då jag färdades med mitt arbetsfordon min lilla elbil som mest består av plast så vet jag inte riktigt hur tåliga dom är vid rådjurskollisioner, men både jag och rådjuret klarades oss med andan i halsen och vi båda kunde skynda vidare!

Skidåkning har det varit på Tv och jag har inte sett allt men jag följer gärna med vad som händer i skidåkningens värld så länge det är på platten alltså längd och med gevär på ryggen, och föredrar nog skidskytte då slipper jag den där Blomkvists löpare! jag har då aldrig sett någon löpare i spåren och då förstör dom nog spåren för med skidor på fötterna så heter det skidåkare och därmed basta herr Blomkvist på TV

Månadens bild! jo det finnes det en tävling som heter i lokalblaskan  Arboga Tidning heter den här och är samma tidning i Köping då är det Bärgslagsbladet, och när jag har fått till någon extra bra bild så brukar jag skicka in den till tidningen, 3 bilder har jag skickat in sedan sommaren 2017  och jag vunnit på dem alla 3 så har blivit full pott!

Arboga tidnings representant sa i tlfn nu har du vunnit igen! och jag blir glad och Tack för att utsett min bild av den dimmiga novembermorgonen och alltid kul när man blir uppmärksammad med det man tycker om att göra och lägger ner mycket tid och energi på.

Helgerna dom går väldigt fort undan och julen den kommer närmare och närmare jag har inget i mot julen men julstressen har jag nog blivit för gammal för att känna, och julklappen till Lima Peru har jag sänt! och hoppas min älskling Maria snart får den och juklappen den hade tagit en turne runt jorden! singapore och Australien hade den passerat och nu hamnat på posten i Lima.

Jag hoppas att skrivfingret och hjärna inte tar något mera upphåll och jag kan komma med mera bloggar inom väldigt snar framtid, önskar all en ny fin vecka, och håll er på fötterna om det blir mer ishalka, ta hand om er alla och ge eran käresta en kram och le tillsammans

https://www.bblat.se/artikel/manadens-bild-stefan-tog-bild-fylld-med-novemberdis-och-dimma





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar