torsdag 19 december 2019

På promenad igen, Polisen la ner! 30 kronor vann jag!

Då har jag tagit mig ut på promenad igen och hjärtat har lättat och känns väldigt skönt att kunna släppa lite på rädslan,Man måste ta tag i situationen och möta rädslan och inte ge efter för allt onda,Livet rullar på och jag lär rulla med! Snö finnes det lite av och dimmigt var det när jag tog mig en förmiddags promenad skönt med frisk luft och använt kameran har jag inte gjort på 10 dagar så var dags innan den rostar i hop! och fungerar gör den också vilket jag är väldigt glad för.

Snön den skapar lite julkänsla och även om det har varit väldigt mycket annat och inte mycket tankar eller julstress så är julen alltid en fin högtid, julklappar blir det inte mycket av, Maria har fått sin Julklapp med Posten till Peru.Julmaten den är en höjdare så det är vad som står högst på listan under julhelgen magen den behöver inte bli större men julskinkan och sillen den slinker ner lätt! motion Ja kanske men det finnes tyvärr ingen motivation alls för det, kanske när man blir gammal.

Trisslotter vann jag när min bild blev månadens bild stort tack till BBLAT och ingen storvinst blev det men 30 kronor skrapade jag fram alltid något! en ny trisslott blir det och kanske storvinsten kommer då, Bingolotto ska jag spela på måndag kväll och det blir på skype tillsammans med Maria, Lång ledighet eller rättare sagt julhlegn blev lång i och med att jag blev sjukskriven, Kroppen den läker och nu är det mest bara Armbågen som värker och revbenen en fraktur i Armbågen är det och hoppas den läker snart så jag kommer igång med att jobba snart igen

Polisen gör nog så gott dom kan men resurser kan dom nog behöva mer, jag fick ett brev om att mitt ärende var nedlagt det gick inte att hitta förövaren! och tyvärr så vet dom som nu lever på brottets bana att det är väldigt liten chans att dom ska åka fast! men tackar i alla fall att polisen tog sig tid till att åka hem till mig och prata med mig och ta upp en anmälan.

Tänker framåt och ser fram i mot när min älskling Maria har avslutat skolan så hon kan komma hit igen till Sverige, och våran dröm är att kunna bo på samma plats och leva vårt liv tillsammans, Att ha drömmar och framtids planer det hjälper och skingrar tankar och humöret det stiger sakta och bestämt.

Nu ska jag fortsätta gå igenom dagens bilder har saknat att ta tag i saker och min passion är detta med att föreviga och berätta för världen vad jag ser, Jag återkommer med julhälsningar så jag önskar en God kväll från mig till er alla











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar