tisdag 24 december 2019

Julpromenaden Inställd! gröna gräsmattor och vart är snön! God Jul till er alla

Världen är upp och ner och klimatet är ur led kanske våran kära Greta Thunberg har rätt att det är för sent! nu är jag varken klimatforskare eller politiker, Men visst var det bättre förr och visst pulsade vi i snön på Julafton! Men hur som helst nu är vi i nutiden och dages julpromenad ställde min far in! inte för hälsoskäl eller annat utan för att han såg regnet och att grannarna använde paraply!. Paraply borde inte tillhöra det man behöver utrusta sig för på Julpromenaden.

Grön är gräsmattan och kanske det skulle gå utmärkt att klippa gräset! borde ju vara snöskoveln vi använde denna dag,Kanske ni i norra delen av landet har snö! och den rätta julkänslan.Har skrivit det förut har några gånger firat jul i shorts och det känns inte riktigt rätt! men julmaten den smakar bra även om det är + 3 och grön gräsmatta eller som när jag varit i Australien + 30 eller mer,! men visst ska det vara snö när tomten far fram på släden!

Nu blir det nog ingen gräsklippning eller slädtur för mig! julen den firas i lugn och ro med mina föräldrar och det går väldigt utmärkt. Skulle varit helt underbart om Maria varit här och firat julen och nyår men hon har fullt upp med skola och enbart 1 veckas julledighet och det är lång resa för 1 vecka! men vi firar jul på skype och vi spelade bingolotto på skype! så i cybervärlden fungerar det mesta! utom att jag blivit portad på instagram! kan ej uppdatera med bilder och det är ju det som är grejen med instagram att visa bilder!.

Extra lång julledighet fick jag! tyvärr hade jag gärna varit utan det! för den händelsen som förorsakade min sjukskrivning var ju något jag gäran stått över,Men kroppen den läker och endast lite smärta i revbens trakten när jag skrattar eller nyser! och armbågen den läker, så jag är otroligt glad att det går åt rätt håll. och några promenader har det blivit och det har fallit en stor sten från mitt hjärta och rädslan den har gett med sig lite när jag tog mig ut! mörkret blir att tackla när jag ska tillbaka i jobbet! och det blir en utmaning.

Önskar alla mina vänner och mina nära och kära en Riktigt God jul, Feliz navidad till min Älskling Maria, och till er alla ta hand om er! och era nära och kära skratta och må gott och äta julmaten och umgås, Tack igen för allt härligt stöd från er alla Julkramen skickas från mig.  Några bilder från ett grönt Arboga!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar