onsdag 13 september 2017

En trivsam dag i rallyskogen,Brukssvängen MSK Hammaren

Söndag morgon och regnat har det gjort under natten och 1 st timmes sömn efter nattjobb! så begav jag mig mot norr!! och färna skogsbrukskola! och där skulle starten var för årets Brukssvängen i regi av MSK Hammaren , första uppgift köpa karta och program och att finna kartläsare Pettersson!! och det visades sig var svårt att lösa dom båda uppgifterna!. man tager vad man haver!Ja men nog var det lite trångt på tävlingsplatsen och en aningen lite rörigt!! men men jag hoppas allt löste sig och alla blev besiktigade och anmälda i tid! någon program och karta fann jag inte men min far fann jag i alla fall och han fann sin chaufför så dom kom i våg i tid!!.
Tack till Eric johansson för en titt på kartan så att jag hittade ut till första sträckan och mera tips fick jag från min fotografkollega Ingemar carlsson han skulle leta sig till SS2 och där det sedermera visades sig skulle bli mycket action som det ochså var under förra årets bruksväng med då kördes sträckan åt motsatt håll men svängen var nog ännu lurigare i år!! och som alltid trevliga möten och samtal före och under och efter rally tävlingarna så den sociala samvaron är alltid lika bra, och stort tack som alltid till alla som ser mina bilder och som köper mina bilder, och alltid trevligt när man träffar nya bekantskaper i verkligheten eller per mail!.
Men jag tog mig till början av ss1 och fick mera tips!! tur att man har mycket kontakter ute i skogarna! och Henrik Oscarsson sa! när du passerat husen så behöver du inte gå längre! ochj när jag hade gått 1,5 km längre än husen så visade sig att hans tips var ätt!! det blev rakt och rakt och rakt ! så jag vände och kom överäns med skogsconny att vi kanske inte skulle fotografera samma sväng!! så jag tog plats i en av dom första svängarna och fick med både vatten pölar och fåglar!! något stort var det! kanske en hök eller finnes det örnar i tarmansbo skogen!! och så blev det 2 bra svängar!! så bilder blev det i massor.
med lite uppehåll här och där både vad jag tror var planerade och inte planerade så blev det en lång dag i skogen, men vad jag tror så belv det en lyckad rallydag för dom flesta! jag trivdes gott där i skogen inte så mycket publik men lite boende utmed sträckan och några tappra åskådare blev det sällskap med och som alltid trevliga samtal i rallyskogen!.
Stort tack till er alla som läser och som gillar mina bilder och köper mina bilder och till alla som jag pratar med och möter i rallyskogen, ha en go kväll och en fin vecka så syns vi närmast i Esklistuna skogarna på lördag Mvh Fotograf pettersson











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar