måndag 18 september 2017

En vacker höstlördag i Rallyskogen,krävande EMK Kannan

Lördag morgon och dimman ligger tät! när jag styr ut från Arboga och funderar på kanske vore bättre att stanna kvar i sängen och sova!! men snart kommer solen och lite motorbuller och bredsladdar är alltid gott helgnöje! och skönt med en kort resa denna helg och efter ca 32 minuter! så är jag framme vid Ekeby gropen där det oftast körs rallysprintar eller folkrace men den lördag var det EMK kannan som gällde och en snabb tur igenom depån och en karta och program var planen!

Som alltid träffar man på trevliga människor så den snabba turen igenom depån blev inte så snabb och och tack för visningen av bilen Mikael Gustavsson hoppas det går bättre och bättre med att komma underfund med att det driver i andra änden och att föråkar jobbet  i lördags gick fint och bra och mitt på vägen!.

Sedan fick jag tipset av herrarna från Västerås att i början och på slutet av SS2 där lär det minsann hända grejer så mycket tips får man och till slut så vet jag inte riktigt vart man ska åka!! Men stort tack för alla tips det hjälper alltid mycket när man oftast inte har en aning vart man ska ta vägen till slut så bestämde jag att frångå min princip att alltid gå inifrån starten så att få med alla på bild! och då hade jag troligtvis hamnat i den första av rullar svängarna på SS1! men ett dubbel vägbyte på sträckan blev min plats och blev en del action där med.

Som alltid blir det många bilder i lördags blev det ca 3500 bilder! och tar lite tid att gå igenom bilderna men redan lite beställningar av bilder så tydligen vart bilderna bra denna gång med! och alltid lika trevligt när man träffar på alla glada trevliga personer ute i rallyskogen som delar vårat gemensamma intresse blir alltid trevliga samtal i väntan på att tävlingen ska dra igång.

115 bilar det var precis lagom och strax efter 12 så var det tyst och lugnt i skogen igen och hemåt att redigera bilder, och tror förare och publik och funktionärer var glada med lördagens tävling, är alltid tuffa och krävande vägar när det körs rally i Eskilstuna trakten som Robbert Moffa konstaterade efter väl genomförd tävling!! jä_lar vad det har svängt!! och så ska det vara när det är rally! och minns tillbaka när jag och syster Lena körde Suzuki cup i mitten på 2000 talet i en tävling i Eskilstuna och det svängde så mycket så vi tappade ett bakhjul i en stenmur!! och vinkade åt publiken och klappade i en lägre växel och körde vidare!!

Stort tack till er alla som jag träffar på i skogen alltid














lika trevligt och prata lite! och tack för beställningar av bilder och att ni läser och kommenterar och tittar på mina bilder, Ha en go och fin höstvecka och ta hand om er alla så ses vi snart igen i Rallyskogen, Mvh han med Kameran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar