fredag 15 september 2017

Tävlingstätt för rallyåkarna i helgen och frisk höstluft

Hösten och september månad är en intensiv period för rallyåkarna och all slags motorsport och under helgen vad jag kan se in tävlingskalendrar så körs 4 st rallytävlingar och back Sm i södra och mellan Sverige så hoppas att det tävlande räcker till för att fylla ut startfälten!,solsken och frisk luft, får hoppas att vädret  det håller i sig under helgen då fungera det bättre för alla inblandande från förare till alla i team arrangörer och publik och vad vet jag allt som finnes på våra motorsport evenemang.

Min far och hans







chaufför tog ekipaget och for västerut! och ska köra klassiska rallycupen i Vara och kartläsarn var nu glad när det finnes en fungerande trippmätare i bilen som oftast är det så att det fungera när det testas och sen på tävling då fungerar det inte!! men nu var han glad och nöjd och hoppas tävlingen går bra och fint,och jag styr bilen mot Eskilstuna och EMK Kannan och förhoppningsvis en trevlig dag i rallyskogen som det oftast är och få hoppas på en olycksfri tävlingshelg och bara glada miner på läpparna.

Serviceplats belägen vid Svalboviken kunde utläsas någonstans och det kommer nog bli krokiga och utslagsgivande sträckor som alltid när det körs rally runt omkring Eskilstuna,och med en tävling med voc mekonomen cup brukar det oftast bli action i skogen,och jag förbereder kameror inför morgondagen och som alltid brukar det bli många bilder som det efter tävlingen tar lite tid att gå igenom så hoppas hitta något bra fotoställe med lite action i början på första sträckan så får man förhoppningsvis med er alla på bild!!!.

Önskar alla som kör EMK kannan stort lycka till och er alla andra som tävlar på andra ställen likaså ett stort lycka till, ha en trevlig och fin helg så ses vi rallyskogen i Eskilstuna

Bilder fotograferade av mig på EMK kannan 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar