fredag 15 september 2017

Skogspromenad och helgen är här!

Fredag förmiddag och en skön lång promenad i skogen det är skönt när solen lyser och frisk luft behövs,och nu i september mellan regnskurarna är det mycket syra i luften och 13 grader var lagom promenad temperatur,och igenom skogen i lassemaja skogar nära Tjurlången och fint ljus för att fotografera, men jag är fortfarande förvånad att det blommar både sommar och vårblommor! blåklockor och lupiner trodde jag inte växte på hösten!! men men jag är inte så bevandrad i växtriket!! och inga gröna fingrar har jag inte heller!.

Höstfärger finnes det i skog och mark men får nog vänta någon eller några veckor till innan dom riktiga färgskiftande och färgsprakande skådespelen är i våran natur,men en promenad i våran vackra natur är alltid härligt och även om jag många gånger promenerat denna stig igenom skogen ner mot Sundsjön!! så hittar man alltid på nya intressanta föremål att föreviga, och vid sjön där det fiskas flitigt så blev det en längre stopp för att fotografera idag då det blev väldigt fina speglingar och reflektioner i vattnet och det plaskades flitigt i vattnet så fisk finnes det nog gott om där!

När jag fotograferar vid vatten så brukar jag försöka få med någon naturlig ram runt motivet annars blir det en rätt intetsägande bild om bara siktar och fotar vatten, nu var det väldigt fina speglingar så då upphäver det mycket och blir bra bilder, men försök att få med något i bilden kanske något löv/träd eller dylikt så blir det mer djup i bilden och annan dimension än bara vatten!!.

Veckorna dom som vanligt springer iväg fort och är nog bra att det är så, för är nog jobbigt att känna att tiden kryper fram och man inte har något att sysselsätta sig med! men finnes alltid något man kan göra och skönt med lite vila och avkoppling på fredags kvällen kanske med 800 bilder från dagen promenad och förberedelser för morgondagens rallytävling i Eskilstuna!! ja så jag får nog denna kväll att att gå med!

Önskar er alla en trevlig fin höst helg ha det gott och ta hand om er och stort tack som alltid för att ni läser vad jag skriver och ser mina bilder och köper bilder och kommenterar, Mvh stefan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar