fredag 1 september 2017

Solen skiner igen, och veckan flög fram! inget svampsinne!

Nu var ännu en vecka avverkad och skönt med fredags kväll och solen skiner efter dom senaste dagarna och nätternas välbehövligt regnade! vatten behövs fyllas på och Arboga ån är fortfarande väldigt lite med vatten i och sådan stenar som aldrig synts förut och dom finnes fortfarande synliga över vattenytan och veckorna dom fullkomligt flyger fram men det är kanske bra det samtidigt som man blir äldre!! men är ju tråkigt om veckorna släpar sig fram, och helgen ser man alltid fram i mot och en liten annorlunda helg blir det när inget evenemang är inplanerat och kan vara skönt med och bara ta helgen och dagen som den kommer, men redan till nästa helg är ordningen återställd igen med 2 eller 3 evenemang så då är det bäst att vila nu!!.

Hoppas solen fortsätter att skina så då kan det bli någon promenad i skogen och till er som plockar svamp! hoppas det finnes mycket av den varan i skogen jag är utrustad med ett icke svampsinne!! som orienterare ja!! nu kanske fd! orienterare men har ofta fått frågan ser du någon svamp!! och då svara jag att jag bara ser kartan och kontrollerna! för liksom alla andra idotter är man fokuserad på tävlingen inte hur mycket svamp det finnes jag tror inte hockeyspelarna under match letar efter svamp eller dylikt!! men nu till svampsinnet!! även om jag går sakta strosande i skogen ser jag aldrig någon svamp så måste nog var medfött eller inte, så önskar alla svamp plockare god lycka i skogen vid svampletandet!.

Jädersbruksdagarna pågår under helgen så hoppas det blir bra och fint väder för arrangörerna av det evenemang så att mycket folk hittar ut till Jädersbruk





Och ser på på allt som händer och sker därute och tror det är ett fint och trevlig tillställning där man kan se hur det fungerade förr i tiden och se hur mycket intresse det finns för att bevara det gamla och hålla historien vid liv och alltid vid allt föreningsliv så är det härligt att se hur alla eldsjälar lägger ner mängder av tid för att allt ska vara möjligt att fungera, jag har besökt Jädersbruks dagarna vid ett tillfälle och då var jag inbjuden som fotograf och ha en fotoutställning som var väldigt trevligt och med mycket glada besökare och trevliga samtal som beskådade mina bilder.

Tack för att ni läser mina rader och att ni tittar på mina bilder, och önskar er en härligt fin helg och hoppas solen skiner på er alla, Mvh Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar