torsdag 17 januari 2019

Blixthalka! Semlepremiär!! Tack för sandning!

Vädret! är konstigt eller kanske är det bara normalt! men som alltid så är det mångas favorit i alla väder att prata väder, men senaste dygnet har i alla fall varit speciellt!! Onsdag morgon då var det stela fingar och och kallt på sluttampen av jobbet och då var det dryga 10 minusgrader!! när jag vaknade på drygt lunchtid!! onsdag så vräkte snön ner!! när jag la mig sov igår kväll så regnade det för fullt!! och sedan torsdag morgon klockan 7 så var det 8 minus!! så det kan man kalla omkastningar!! och under senaste natten så rådde blixthalka och minst sagt en spännande arbetsnatt både körandes och gåendes eller springandes!

Att klaga gör vi ofta och mycket! så nu ska jag passa på och tacka och berömma! det klagas ofta på snöröjning! och ibland kan kanske det vara betjänt! men! kan inte alltid vara lätt att på samma gång röja allt och överallt speciellt det senaste dygnet! Så ett stort tack till er så far fram med traktorer och plogar och med sandspridare under natten!!.

Det hjälper väldigt mycket för oss som ska ta sig fram på natten! och ett väldigt stort tack till er bostadsägare och fastighetsskötare!! som mitt i natten far fram med spaden och sandar! det hjälper mycket och värmer i hjärtat när personer tänker på andra och hjälper till!! och hoppas det blir mera av det för på vissa platser så är det ochså rent ut farligt och oframkomligt! tänk på att många ska fram och alla våra äldre har det tufft i denna halka! skotta och sanda och som alltid hjälp varandra!! Tack .

Semlepremiär blev det idag!! alltid en höjdare och lär nog bli en och annan innan påsken och slutet för smlorna för säsongen! och vad ska man då äta för sorts semla! originalet tror jag många föredrar och jag tycker om den semlan men ochså är jag svag för vanilj semlan så det blev en idag och kanske kan det bli en till!! Maria har jag invigt i semle ätandet och hon är tyvärr inte här nu och kanske blir tufft och skicka en semla i paket till Peru!! men jag är glad att hon tar del av våra traditioner och hon äter semlor med glädje!! men lakrits som är min favorit är hon svårflörtad till! godis ska vara sött! säger hon och inte salt!.

En fotopromenad i halkan blev det och nu har vi fått lite mera snö så nu känns det lite mera vinter och hoppas det kan hålla sig som det är nu, nu kan dom som vill åka skidor och det kan torka upp på vägarna och med mera sand så kan vi ta oss fram oskadda på gatorna med! och en och annan fin bild blev det nog idag med ska redigera några bilder och publicera med denna blogg.

Tack som alltid och vara rädda om varandra och ta det lugnt när ni går kör bil eller cycklar så ni håller er på fötterna och i alla fall med fötterna neråt! god kväll
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar