söndag 20 januari 2019

Strålande vinter söndag, korta helger, språkutbildning på skype!

En vacker och kall minus 8! Söndag blev det, och det är detta som gör vintrarna bra och uthärdliga när det är strålande solsken och en härligt vacker dag! så jag passade på att klämma in en proemand mellan all skidåkning!! naje numera åker jag inte skidåkning så det får bli att se det som visas på tv, och fullt upp om man ska se allt! men man måste ha lite frisk luft! med, och en promenad blev det längs Arbogaån och det är som alltid vackert och nu när det var lugnt så speglar det sig vackert i vattnet, och det börja bli mycket is! så änderna börjar få det lite jobbigt för dom söker sig till Arbogaåns rinnande vatten! och en katt passade på att prova istjokleken på åns vatten och den höll! katten passade på att passera fram och tillbaka några gånger!!.

Trots att det har sandats och plogats i staden så är det lite lömskt när sanden glider på isen! och lite knögligt är det att ta sig fram, så bäst att passa sig när man tar sig fram, men trots allt är det nog inte alltid så helt enkelt att få till sommarväglag i vintern för dom som sköter snöröjning så ni sköter er gott! Tack.

Korta helger är det och dom sannerligen flyger fram! och när man ochså har arbetstid till klockan 6 lördag morgon! så då är det inte så mycket kvar av helgen! och blir lite kort om tid till på lördag när arbetet avslutas! 06,00 och bergslagsrallyt startar 08,00! så får se hur jag ska hinna det! men då ska jag i alla fall ut och se lite sladd och fotografera lite rallybilar var länge sedan nu! så hoppas på en fin och fartfylld SM premiär. så 6 nätters arbete så det blir långa veckor och korta helger!!.

Att lära sig ett nytt språk! ja det skulle vara bra om jag lärde mig spanska! det talas på många platser överallt i våran värld spanskan är det 2 största språket sett till hur många som har det som modersmål endast kinesiska (mandarin) är större! och speciellt skulle det vara bra att kunna kommunicera bättre med Marias familj som inte talar någon engelska, men numera lär sig barnen engelska i skolan i peru med! Maria har lärt sig det mesta på skype tillsammans med mig och nu pratar hon flytande engelska! annat var det första gången vi träffades då kunde hon inte många ord och var mycket tecken språk och missöden med språket! men man tar sig över dom flesta hindrena! och nu är språket inget problem! och nu är det svenska som jag försöker lära!Maria och hon undervisar mig i spanska! så skype är bra att ha och går och lösa det mesta igenom det!.

Det blev en liten och kort blogg idag hoppas på mer att skriva under veckan, önskar er alla en fin kväll, ta hand om varandra och ha en bra ny vecka lite solskensbilder från dagen bjuder jag på, Ha det gott













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar