söndag 6 januari 2019

Mörker! våren på väg! och det nya året fortsätter!

Trettondagsafton! tiden springer i väg och redan har vi kommit in en bit på ett nytt år! och mörker! ja det blev en promeand i mörkret i går kväll och som alltid med kameran med mig, och några fina bilder med hjälp av stativet blev det, men trettondagsafton då ska det vara kallt och snö!! så jag ser fram i mot mera promenader i mörkret och med snö så då ska det kunna bli fina och vacka bilder,men just nu känns det som våren är på väg!!

Fredags nattens jobb! då var det 5 plus grader och ösregn!! så då var det känslan av att det skulle varit en natt i början av april! rent arbetsmässigt så är det perfekt med ingen snö och inte kallt då fungerar det fint och smidigt och tar sig fram överallt! även om fredagen för jul var något fruktansvärt halt! och fick hålla i mig i staket och väggar för att hålla mig på benen!!

Mörker! ja då kan man bli utelämnad eller idetta fallet utelåst! jag träffade på en äldre herre i mörkret! som hade på något sätt tappat bort nycklarna! och då blir man rätt ställd mitt natten när man inte kommer in eller vet vart eller vem man ska kontakta! nu var det sådan tur att jag skulle in i den porten så jag hade nyckeln! så jag kunde släppa in honom i värmen! och jag hoppas att historien därmed slutade lyckligt och han kunde komma in lägenheten! så det kan hända mycket och i del situationer blir man rätt hjälplös! så kändes bra att kunna hjälpa honom lite och i alla fall komma in värmen

Söndag! och 1 st vecka in i det nya året! och det var som jag skrivit ingen bra start på året! men rapporter från min älskling Maria i Peru så blir tillståndet för hennes syster så sakteliga bättre och hon nu kan transporteras i rullstol och reagerar och svarar lite på tilltal det kommer bli en lång rehabilitering, men ändock är det positivt att det går åt rätt håll, och min Maria har gjort ett stort jobb och fungerat som sjuksyster på sjukhuset när då sjukvården fungerar annorlunda mot vad den gör här! tur att änglar finnes och min härligt underbara älskling har sitt hjärta på rätt ställe och jag är en lycklig man som har henne i mitt liv

Nu ska en ny värmefläkt i bilen provas så nu kan vinterkylan komma för nu ska det bli varmt i bilen, och kanske kan det bli en lite promenad under eftermiddagen istället för att se när dom åker åt fel håll i slalombacken! god tur uppför Alp de chermis ni i tour de ski!! God fortsättning på det nya året och alltid stort tack för att ni läser mina rader




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar