söndag 6 januari 2019

Rally Sweden närmar sig, Planerat bokat och klart!

Rally Sweden är tävlingen när man kan se alla kanonerna här i sverge på våra häftigaste rallyvägar och med förhoppningsvis mycket snö och is! på vägen och snövallar! tyvärr fick jag hoppas över fjolårets tävling! så nu var jag ute i god tid och planerat och hoppas på en fin tävling med mycket chanser till bra fotografering och mingel med likasinnade utmed rallysträckor och serviceplatsen

Hur många gånger som jag bevittnat RallySweden/Svenska Rallyt!! vet jag inte! första gången! jag är osäker på årtalet men borde varit 1980 då jag bevittnade när hela rallykaravanen körde en special sträcka nerför! Röforsbacken i Arboga om jag inte missminner mig helt!! och sedan har det blivit många besök på våran häftigaste rally tävling i sverige och den störta motorsport händelsen vi har årligen i sverige.

Några år har det blivit att man fått hoppa över den tävlingen, och 1998 så var vi inte åskadare utan då var vi tävlande!! och det är en enormt häftig upplevelse att få starta i den häftiga tävlingen och då! i den riktiga inte någon förkortad variant utan VM tävlingen Svenska Rallyt! så då var far och son riktigt med i hetluften även om det var långt bak i kön på startfältet så var det en dröm om gick i uppfyllelse, tyvärr så varade det inte så länge utan en lite för optimistisk kurvtagining på torsby sträckan så blev det några varv på taket! så efter ytterligare några sträckor så stannade bilen och äventyret var över!!

Men nu var det rally Sweden 2019 och då blir det shakedown på skalla sträckan då man ser dom tävlande 3 gånger och där sparas det inte på krutet så det blir mycket bilar och riktig rallykörning innan tävlingen startar, och sedan blir det besök på service platsen i Torsby och sedan blir det övernattning i Arvika innan det blir Norge på Fredagen och från kongsvinger så finnes det 3 st sträckor att välja på innan det blir avslutning på Torsby sträckan på fredags kvällen för mig, resten av tävlingen följes hemma i stugvärmen!!

Så nu hoppas jag att jag får ledig från jobbet!! och att det blir snö och is på vägarna så blir det ett härlig race i rallyskogarna, önskar alla en fin söndags eftermiddag och stort tack för ni läser mina rader, lite bilder från Rally Sweden 2017







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar