söndag 13 januari 2019

Söndag! veckan som gick,vänter på vintern!

Söndag och det kommer lite smä snökorn i luften! kanske det inte blir någon vinter här i Arboga och mälardalen! och ja kanske jag inte behöver ha någon vinter heller! jag åker inte skidor och mitt jobb fungerar bättre med barmark! men snön den lyser upp och fina och soliga snöiga vinterdagar är fantastiska! men men vädergudarna kan man inte rå på och bara att vänta och se vad som kommer från skyn!!

En kort promenad blev det idag och det tillsammans med min far som kör in sig på en nyinföskaffad rullator hoppas att han kan använda den flitigt och vara till hjälp och att han ochså kommer tillbaka i form så han kan ta längre promenader utan hjälpmedel när våren och värmen kommer tillbaka, under veckan har vädret! konstigt att värdret upptar mycket tankar och energi! men är ju oftast vädret som styr våran vardag och vad vi kan göra, men några fotopromenader har det blivit under veckan! och bilderna blir bra och med lite snö och is och dom fina omgivningarna här i Arboga så är det lått att vara fotograf och finna motiv att föreviga

Veckorna dom springer fram och som jag skrivit förut inte alltid lätt att hinna med allt som ska göras men man får ta dagen och livet som det kommer, och i Peru så är maria tillbaka nu i Lima och har börjat skolan och ska avsluta studierna till undersköterska och på gott och ont fick hon praktisera sina kunskaper när hennes syster råkade ut för den otäcka olyckan före nyår, och nu är går det år rätt häll för hennes syster, som nu talar lite och kan förflyttas i rullstol och äta själv! så är ett stort framsteg och gör oss alla glada.

Kamera! ja jag går och funderar på om jag ska göra en uppdatering av min kamera men tyvärr så springer penagarna i väg när man ska köpa ny kamera utrustning, och min kamera jag har fungerar fint! men när man fotograferar motorsport så då blir det enormt mycket bilder fotade, så en ny kamera skulle snart vara behövlig, men är ju! vad man nu ska köpa, Nikon har jag och det fungerar väldigt bra och kommer fortsätta med det! och modellerna jag tänker på när nikon 810 eller nikon 500 är inte det tekniska inom fotogrfernade som jag vet mest om, så får nog forska lite mer vad som passar mig bäst!!.

Passar på att önska er en fin kväll och en ny bra vecka och den flyger nog fram som alltid och säger som alltid ta hand om er och var snälla mot varandra










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar