måndag 7 januari 2019

Promenad i dimma och gråväder!

Måndag!! och den andra veckan av det nya året!! och kanske alla har avlagt något nyårslöfte! jag har inte gjort det det får komma som det kommer! löften brukar alltid på något sätt brytas! men jag är nöjd och glad med mig själv över ett löfte jag gave för drygt 3 år sedan till mig själv och min bättr hälft! att sluta snusa!! och ger man sig f-n i något så går det jag gjorde över med sista dosan och sedan så har jag inte tagit ett snuskorn!! och det var i september! 2015! men vad har det med promenad och dimma och göra!! absolut inget men kom på det när jag tänkte på nyårslöften och jag önskar alla som har lagt ett nyåsrlöfte fortsatt lycka med det!.

Frukost klockan 11 och en kopp kaffe blev det sedan in i dimman!! skönt med frisk luft och lite motion! njae det är ingen rask takt på min gång när jag har kameran med mig, men skön tempratur och ingen vind men långt från någon vinter känsla var det idag!! 7 januari då borde det vara kallt och snö!! att vandra utmed Arbogaån det är vackert och är en ynnest att ha en sådan vacker omgivning direkt utanför dörren, och idag var målet med turen Grindberga kraftstion med en lite fors och där brukar det finnas strömstarar! jag fann några men bilderna blev ej bra på fågeln! ingen skärpa kanske det snart börjar bli dags att inföskaffa sig ett nytt objektiv!!

Många bilder blev det men det som var målet med promenaden det misslyckades! men jag var inte allt för ledsen för det blev många andra bilder och frisk luft fick jag och det är välbehövligt, och vinter! ja nu är det oväder utlovat men om det blir snö eller regn är det lite ovisst! men kan bli både snö regn och storm under veckan! och vädret är sannerligen väldigt skiftande!.

Redigera bilder tycker jag är  en stor del av fotograferingen och en bra bild kan göras bättre men har du en dålig bild så åker den direkt i papperskorgen, och jag gör lite lite små justeringar med ljus så är väldigt lite som skiljer från mina originalbilder men ändock tycker jag det är kul att dona och fixa lite med bilderna

Att skriva blogg är kul och ett sätt för mig att rensa skallen! och samtidigt förmedla lite vad min vardag består av och alltid kul att någon läser samtidigt som det är alltid kul att läsa andra personers bloggar, hoppas nu tiden och humöret och orken räcker till för att ha en kontenuerlig upptdatering av mitt liv och på min blogg, och tankarna numera går mest åt att hoppas det reder ut sig med min Marias familj med den olyckan som hände med Marias syster men det går i alla fall åt rätt håll där.

Nu önskar jag er alla en trevlig kväll och ta hand om er alla, och lite bilder från den dimmiga promenaden blir det nu och kan nog komma fler av dom senare







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar