torsdag 3 januari 2019

Tuff start på nya året, löpare i skidspåret!!

Så har då 2019 startat och nytt år och nya möjligheter! och vi får hoppas att det blir ett bra år för oss alla och våra familjer och nära och kära och att alla tar tag i saker som borde göras! tänkte på politker så sverige får en regering osv.. finnes mycket så borde sluta snackas om och göra något åt det!

Min kära älskling Maria och hennes familj i Peru har fått en tuff och svår start på det nya året! och när det händer saker och man vill vara med och stötta och hjälpa till i mitt fall att vara ett stort stöd år maria men är inte det enklaste när vi har en hel värld mellan oss! men tur är vi har numera allt med detta med internett och alal goda kontaktmöjligheter så det är en stor hjälp speciellt i svåra stunder!

Marias syster råkade ut för en olycka någondag för nyår! och har nu börjat reagera och så sakteliga komma tillbaka någorlunda till att på förstå och le när hon uppfattar saker, efter ett fall från en motorcykeltaxi!! så slog hon huvudet i och råkat ut för en hjärnskada om den blir permanent vet ej läkarna ännu! men livet kan förändras väldigt fort och 41 år och 5 barnsmamma då är det för tidigt att hamna på sjukhus förlamad för resten av livet! så vi hoppas på stadig bättring, och min Maria tillbringar all sin tid på ett sjukhus i Chicklayo nu! och jag känner mig rätt hjälplös när jag inte kan vara där och stötta Maria och så klart hela familjen!

Jag har skrivit och skriver igen snälla ta hand om varandra och var snälla mot varandra det kan lätt hända något väldigt fort som ställer allat på ända!!

Här i Sverige så rullar livet på även om mina tankar är på andra sidan jorden! jobbet det finnes det mycket av och vintern är det si och så med! kanske det blir snö eller inte, och hatten det blåste av under onsdagens natt!!  lite fotografisak promenader blir det då och då, och det blir väldans fint med dom soliga och vackra vinterbilderna så hoppas det kommer lite mer av den varan, och ochså så att det kan bli lite rally tävlingar under vintern och har planerat att besöka rally sweden detta år på något sätt, då jag förra året fick hoppa över det evenemanget.

Och skidåkare har jag varit! men numera är det inget skiåkning för min del men sitter gärna ner i soffan och tittar på skidåkning! och då blir jag frusterade när expert Blomkvist tjatar om sina löpare!!! dom finnes i loparspåret inte i skidåkarspåret!! och när jag är inne på tråden! så allt är för tv publiken! idrottslig rättvisa är inte det första som tänkes på!! och tour de ski!! om man startar så ska man fullföja annars inga värrldscupspoäng eller prispengar!! blir ett löjes tecken när häften av dom startande åker hem i förtid!!!

Min blogg har varit lite inaktiv så försöka bli mer aktiv och skriva mer, och önskar gott nytt år och god fortsättning och tack för att ni läser mina rader







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar