fredag 25 oktober 2019

Den vackra hösten drar sin sista suck, Höststormarna är här!

Hösten är en härlig årstid och jag gillar den skarp,Men när den byter sin skepanad ungerfär nu! när löven faller och det blir trist grått och mörkare ja då blir det lite tungt innan vi får den första snön som lyser upp i mörkret och tillvaron igen

Jag har tagit mina promenader innan den vackra hösten försvinner. En härlig färgprakt är det med alla löven och träden lyser upp när det är grått och trist och höstrusk.Min älskling Maria var här i sverige förra hösten och hon var väldigt begiestrad över hur mycket olika och vackra färger som naturen bjuder på under den vackra delan av hösten.

November den kan bjuda på skön och frisk luft men det mesta av den färgsprakande naturen har då fått lämna in. Veckans promenader har gjorts i ömsom solsken och och regn och rusk och måndagen tor jag det var då var det rikitigt hålla i hatten väder då gjorde höststormen allt sitt för att få ner alla dom kvarvarande löven och nu ligger det massor av löv på gator och gräsmattor och väntar på att förmultnas och återvinnas in i naturen.

Veckorna dom riktigt springer iväg och vi alla gör troligivis allt för att hinna med allt vi borde och vill göra,Känns som vi bland jagas av livet! allt som ska och göras och vi sällan hinner med att satnna upp och njuta och ta vara på detta liv vi har,Så jag hoppas ni alla tar er tid för att må bra och ta hand om era nära och kära,Denna vecka har det blivit dåligt med rullatorpromenader då min fars hälsa är väldigt snabbt skfitande och upp och ner så jag hoppas han sanrt är tillbaka i hälsa för att ta sig ut i stormen och andas lite frisk luft igen

I helgen ska jag vila! ingen rallytävling eller annat evenmang ska besökas så jag ska bara vara lat! det kanske man kan kosta på sig ibland och var väl unt! och som alltid i slutet av Oktober ska denna klocka fram eller tillbaka! får sova 1 timme längre eller kortare? i alla fall så jobbar jag nu inte längre mitt i detta tidskifte som ställde till en del problem med tiden och mycket dörrar som var låsta och ej höll tiden!.

100000 besökare det får nog kändisarna på sina sociala medier på en liten blinkining! men jag har nu passerat denna för mig magiska siffra på bloggdelen av min hemsida och det gör mig väldigt glad att så många tar sig tid att klicka sig in på min blogg och kanske är det någon som trots allt läser vad jag skriver! Stort tack till er alla, Jag skriver bara rakt av i från mitt liv.Om mina tankar och vad jag gör i mitt liv och mina tankar som jag ibland trodde jag var den ende! men tro mig vi är aldrig ensamma med våra problem, Livet är trots allt aldrig en raksträcka utan missöden till målet.

Önskar alla en fin  och glad helg, Alltid lättar vi upp dagen med skratt och leenden , Ta ahnd om er alla och vi hörs snart igen














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar