torsdag 10 oktober 2019

Ur led är tiden! eller atta vara vaken på fel tidpunkt

Sova måste man göra eller i alla fall så mår man nog bättre då,sedan jag kom hem från Peru så har det blivit lite si och så med sömnen; nu norde kroppen vara i rätt tidzon igen så kan ju inte skylla på det längre, Tankarna är röriga och längtan efter Maria är stor!Men hälsan måste bevaras och måste få ordning på sömnen.

Missöden och rörig vecka har det varit, regn och rusk, men alla gör väl vi våra misstag; ofta tänakr jag att jag är den ende! men tror nog vi alla har våra egenskaper och göra våra fel,fel går allt som oftast att rätta till och sedan går vardagen igen.

Tankar på att göra något nytt och helt annat finnes ofta i mitt huvud men man måste försörja sig och sin kära så då är det enklast och tryggast och fortsätta i sina invanda fotspår; och känslan att vara behövd och kunna vara till hjälp är väldigt trygg, Min far och jag har våra rullatorpromenader ihop! jo det är bara den ene som använder rullator; men det är skönt att finnas tillgänglig och var lite fel magkänsla när jag var borta 1 månad och vi fick hoppa över promenaderna

Samtalet tar aldrig slut och det er alltid på; När jag och älsklingen talar på skype så går timmarna fort och alltid finnes det något att prata om och skratta tillsammans om,Mycket planer har vi om ett normalt sambo förhållande och alltid kunna äta frukost tillsammans och alltid kunna känna varandra nära,

Ofta tänkar jag på vad andra tycker och tänker och lätt är det att anpassa tankar och hur man beter sig efter hur andra gör tycker och tänker! men det blir konstlat när man ser hör! vad f_n det är mitt liv och då måste jag leva det som jag vill! säger jag till mig själv, och då fungerar saker  bra och jag tänker att jag är en högst normal och enkel person med ett liv som är inte helt fel; skrattar lyckligt tillsammans med mina nära och kära .

Mummel i busken! är mitt utryck och ska nog patentera det! jag är ju dum nog att säga vad jag tycker och tänker i alla lägen!! och när man är överäns! om att så är det och ska framföra det till högre ort!!! eller på chefens bord! då blir det tyvärr väldigt ensamt då jag står kvar och alla andra tar ett kliv tillbaka!!! och ingen dom törs stå vad som blev sagt vid fikabordet eller dylikt! så då blir jag kvar själv i stormens öga! tänka nära alla dessa buskmummlar törs stå vad dom säger!!

Livet är kort och vi mäste ta vara på det! ibland känns det som tiden bara rinner iväg och måste föröka ta tag i drömmar och vad jag vill göra, Fotografera är något jag har stor passion för och kan tota i hop någon rad då och då, Kanske det finnes något som kan klicka i hop med mina ideer! uupps nu är det snart dags för jobb igen, tack för att ni lyssnar på mig

Sov så gott med sköna söta drömmar, ses imorn sa dom på macken, kanske vi ses snart








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar