onsdag 23 oktober 2019

Safari rallyt i Ekebygropen!! Finalsprint i solsken

Så var det i lördags dags att avsluta sprint serien i Eskilstuna på banan i Ekeby gropen, natten hade varit väldigt rik på nederbörd och det fullkomligt öste ner regn när jag jobbade och vattnet flöt på gatorna här i Arboga när jag susade runt med min elbil i höstnatten. Då tänkte jag att det kunde bli en blöt avslutning och kanske inte så lämpligt att stå ute och fotografera ett antal timmar i regnet,Men när det var dags att åka mot Eskilstuna så då sken solen så i bland kan väderguden vara med oss.

Safari Rallyt har vi sett bilder och filmer från när dom vadar fram med bilarna! så såg det stundtals ut när bilarna flöt fram i Ekebygropen i Lördags var bara Afrika värmen som fattades.

Solen sken när jag parkerade och promenerade genom entren och vidare mot banan och fick kryssa sig igenom vattenpölaran/sjöarna och denna gång så gick banan i en annorlunda riktning och då minns jag när jag var kartläsare påjagare! till syster Lena i våran Suzuki och i hårnålen  efter uppförsbacken så blev det lite mycket bråttom när det skulle växlas så hon körde och jag skrek fortsätt jag har redan växlat! så kartläsarn! är bra att ha till många olika saker!!

När man fotograferar rally i skogen då väljer man en st kurva eller möjligtvis att man kan ha en utgångssväng så man kan få en bild när bilarna kör ur kameravyn med!. Men på en bana som denna folkracebana så kan man se och fotografera bilarna överallt; då blir det lite förvillande vart man ska koncentrera sig på att fånga bilarna och det blir ochså väldigt mycket bilder, Denna gång så blev det mycket Watersplash! där blev bloggen internationell måste ju kunna kommunicera på mer än 1 språk,

Det blir effektfullt när man kan få till när bilarna passerar vatten och ännu en gång så får man tankarna på Safari! och när man endast såg snorklen på bilarna; Tyvärr så blev det en hel del bilar parkerade runt banan när bilarna ej tålde dom stora vatten mängderna och storknade och var nog bara torka och göra rent och fortsätta i nästa omgång

Solen den sken och efter några timmar så var mina minneskort fulla och det var dags att tänka på att ta sig hemåt, Enkelt är det när man ska vara på en bana och fotografera och ej behöver springa runt i dikena i skogen. enkelt och smidigt är det nog för dom som kör med och sprintar är ett bra sätt att hålla igång med rallytävlandet. och alltid lika trevligt att träffa på alla bekanta som har samma intresse och ett välbehövligt avkopplande i den stressade vardagen att komma ut och se en och annan sladd och höra lite motorljud! hur ska det bli när det blir elbilsrally!!.

Nu blir det uppehåll från rallysvängen till snön kommer och jag önskar er alla en god tur i marknadsnatta till helgen; som alltid stor tack till er som läser mina rader och ser mina bilder, Alltid uppskattat från min sida att jag ser att mina rader bli lästa och bilderna beskådas, Ha det gott i höststormen så ses vi i snön i vinter. Nästa motorsport evenemang för mig blir Novemberkåsan i Eskilstuna. Mvh Stefan














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar