måndag 14 oktober 2019

En blöt natt! vackra höstfärger, På promenad

Ja nu var det en ny vecka igen; Vart tar tiden vägen och det som händer är att jag blir äldre och äldre; eller blir alla andra yngre, nåja vi går väl alla åt det hållet en dag äldre och mer klokare varje dag och med nya upplevelser och erfarnheter i lvet, livet det lär och ger och bäst att vi utnyttjar dagar och livet till det bästa.

Första natten denna vecka blev en blöt historia.Blöt natt det kan betyda mycket olikã saker, men i det fall var det min arbetsnatt; och det fullkomligt öste ner och det var inte något fint varmt sommarregn  utan det blev sjöar och dylikt på gatorna,blöt blev jag ända från skosulan till mösstofsen!, och en liten öppen elbil utan dörrar var definitivt inte bästa åkdonet denna natt; Men jag bet ihop och utförde arbetet på bästa sett; Men svor för mig själv att ett innejobb borde nog inte vara lika blött; men oftast är det skönt att vara utomhus och jag störs inte att vara ute på natten då är det oftast lugnt ute bara jag och tjuvar och banditer ute!.

Söndagen då sken solen och var en vacker höstdag så är väldigt konstigt att vädret kan ändra på sig så snabbt;och tyvärr så fanns ej tiden för någon solskens promenad med kameran igår, Endast blev det en rullator promenad i det vackra vädret och gott var väl så så vi fick lite frisk luft; mesta tiden av söndagen gick åt till att redigera bilder ca 3000 men var enkelt för något måste ha varit fel! då många bilder mer en vanligt var skakiga  och gick direkt i papperskorgen,Antigen var jag nervös eller så har jag ställt in kameran fel! och mera avancerad kamera bättre bilder jomenvist sa norrlänningen! men man måst ochså kunna ställa in alla finesser och jag jobbar på det!.

På sistone när jag tagit mina promenader så har det varit grått och regn men fortfarande är det vackert med alla färger, och konstigt nog så tror man att blå himmel och sol ger bäst bilder! men jag vill ha kontaster och lite dramatisk moln och lite olika ljus så oväder det kan gynna bilden!.

Arboga är vackert i höstskruden men Arbogaån som fluter igenom satden och gamla trähus finnes det mycket att föreviga på bild; Ja jag har fotoat mycket här i Arboga men alltid så finner man något nytt eller ny vinkel eller på något sett förändrar på miljön eller motivet så jag blir nog aldrig mätt på det vackra här i staden.

Jag försöker komma i håg och ta mi i kragen att skriva mer; när jag väl får fart på pekfingret så blir det alltid mycket skrivet; men det är många saker i elden och jag behöver uppfinna mera timmar på dygnet så jag ska på prova med 27 timmars dygn!! mindre sömn och mer kaffe.

Ha det gott ni alla och kom i håg att krama din nära och ta hand om dina kompisar och ring den du inte har kontaktat på länge, alla blir glada när dom hör något från just dig, Lite höst bilder från staden blir det, God kväll och Tack som alltid







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar