tisdag 8 oktober 2019

Hösten är här, kalla nätter, utan snus i 4 år

Då var det höst! vackra färger och frisk luft,och tillbaka i verkligheten efter haft en härligt skön semester; Luften går liksom ur och man får börja om från början när man är tillbaka hemma, tidsomställning och sakanar gör jag min älskling Maria otroligt mycket,Tur är att vi har skype och andra sätt att hålla kontakten med

Peru går mot våren,så var lite fel att åka från våren till hösten! men hösten och alla dess vackra färger och frisk luft tillhör en av mina favoriter, och trots att jag varit lite offside och i fel tidzon så har det blivit några promenader här hemma med kameran, och det lyser av alla möjliga färger i trädgårdar i skogen och naturen, så en del vackra bilder blir det

Kallt om fingrarna blev det direkt vid återupptagande av jobbet, då det har varit både 1 och 2 och flera minusgrader under arbetsnätterna och det tar ett tag innan man vänjer sig, i slutet av vintern då är minus 1 nästan kortbyxväder,Njae kanske inte för mig då jag är frusen av mig, men tänker på dom som använder shorts året runt och det förblir alltid en gåta hur dom kan klara det, Men vissa kanske är som hästar kall eller varmblodiga:

Oftast försvinner skrivkrampen när jag bara tar tag i skrivandet,Mitt stora problem är att göra alla saker direkt! annars skjuter jag upp det i evigheter, så nu flyter bläcket;Hmm kanske inte bläck i datorn,Att totalt koppla av allt under en semester månad det är för mig viktigt och energi framkallande men ochså går det lite trögt att komma igång, och samtidigt helt plötsligt vara ensam och utan dom smittande glada skratten och allatid ha min älskling vid sidan det är tungt, Så ni alla som har eran kära nära och alltid! skatta er lyckliga för det och njut och ta hand om varandra.

Slut på snus, njae det tog det inte,Men om man ger sig den på det så går nästan allt,Slutet av September 2015  så då tog jag beslutet att nu får det vara slut; 1 och en halv dosa snus om dugnet det kan inte vara bra för varken hälsa eller plånbok, så jag avslutade den dosan jag hade och svårt jo då! och ännu idag kan jag ibland känna ett väldigt sug efter en prilla. men jag kämpar på och oftast känner jag inget som helst behov av något snus, så om ni funderar på att sluta snusa eller röka, Bestäm er och då kämpar man sig igenom det och mår gott och friskt.

Bjuder på lite höstbilder i denna blogg och återkommer med mera bloggar från nutid och från den nyligen avslutade Semestern i Peru, Stort tack som alltid för att ni läser mina rader, Ta hand om varandra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar