tisdag 8 oktober 2019

Solsken i Järle! Åter i rallyskogen bland motormuller och bresladdar

Så var då semestern slut och tillbaka i Rallyskogen blev det i Lördags,Men så mycket skog var det inte då jag parkerade mig på ett gärde och ingen skog i sikte på långt håll, som alltid så bär det av direkt från jobb och till evenmangen på lördagar; frusen efter en kall natt så den strålande solen välkomnades väldigt varmt.

Färden från Arboga till Järle där det finnes en Tåg station men tror inte x 2000 stannar där men väl är det en musei järnväg och samtidigt så är det en metropol i rlalyvärlden då det tävlas flitigt här på dom fina rallyvägarna, Rally i bygden stod det på banderoller  när jag letade mig ut till sträcka 1 men jag blev upplyst om det var sträcka 2! senare så så upptäckte jag att sträckorna var väldigt nära, Alltid spännande att ge sig ut på rallytävling utan någon som guidar eller utan karta! men kartan från midnattssolsrallyt dög gott den med!

Parkering gick bra och den framför varande bilens chaufför erbjöd sig att flutta på sig bil för att göra mer plats åt mig Tack tack sa jag men jag ska till sträcka 1 och fortsatte! men 5 minuter senare så upptäckte jag att det var på samma plats och jag kunde gott ha parkerat där jag var.

Parkerat och klart och ryggsäck på och den satt på ryggen hela dagen och tur var väl det, för att förklara det så hoppar jag fram några timmar i tiden och när någon bjöd på en breee sladd och jag fick en sten i ryggen! då satt ryggsäcken väldigt bra på plats.

Men åter till handlingen en promenad som alltid blir lång och kondition skdar aldrig,Jag hade någonstans i hjärna att jag borde inte vara långt från där det var action på midnattssolsrallyt; trots att man har kört mycket tävlingar och varit på ännu mer tävlingar som publik och fotograf så har jag svårt med minnet och hitta rätt, men alltid är det spännade att leta sig fram till någon bra plats för att fotografera

Mingel blir det alltid, Ny som gamla bekanta träffar man alltid och det är en väldigt stor del av detta med att vara ute på tävlingar, Den sociala kontakten är alltid väldigt uppskattad för bilar har man sett mycket så det både blir bra och över! när föråkarna började röra på sig och vi stod bra på plats i den värmande solen; så börjar alltid spekulationerna vem är snabbast och blir det någon action. och samma sväng med olika förutsättningar det är nog alltid det att olika personer ser olika på samma saker.

Volvoåkarna gör oss aldrig besvikan och dom är inte blyga på gasen och till den tävling så var det några som gjorde comeback och var 30 år jubileum för den fina och väldigt viktiga voc Klassen som sett många goda rally förare och kartläsare igenom åren.

En gemytlig dag hade vi på gärdet ochlugnt och städat var det i svängen som bjöd på mycket action när midnattsolsrallyt i somras; men alltid är det någon som ska vara värst! så när Jari Saarinen glömde svänga och bromsa? så var vi många som vaknade till och han hade en brutal fart ut på gärdet där det var plöjt och harvat, Så där blev det en bresladd i på gärdet.

Någon mer bil hade lite tillbud i svängen men en rätt lung dag på rallyvägen där jag tillbringade några timmar solbränd blev jag inte men inte frös jag, och god underhållning och trevligt sällskap hade jag, så var gott att vara tillbaka i rallysvängen igen.

Tack till alla jag träffar och tack till alla som gillar mina bilder, och ses snart i skogen igen, Ha det gott ni alla Mvh Stefan
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar