tisdag 2 januari 2024

1,4 miljoner vann jag inte, Fel bil smörgås tårta till frukost, Brottsoffer sökes

 Nu är vi inne på ett nytt år, Vi får se vad 2024 bjuder på blir säkert detsamma som alltid glädje skratt gråt hopp och förtvivlan om vartannat, Några nyårslöften ger jag inte bara att jag ska se till att vara behjälplig på alla sätt och vis när min älskling tar sig an det svenska samhället med studier och allt  annat , Att vara ny i ett nytt land är inte det lättaste, Jag vet av egen erfarenhet när jag tog steget down under och bodde där det är utmaningar med det mesta 

Jag vann på bingolotto en ny bingolotto glad ska man ju vara även för det lilla kan ju bli vinst igen på den lotten, Hade varit bättre med 1,4 miljoner! den siffran rusade en av mina enduro reels upp på facebook under nyårsdagen det var ett väldans pipande i tlfn hela dagen om nya följare och personer som gillade videon, Kul att saker som man gör uppskattas 

Fel bil kan bli konstigt Maria och jag hade tagit oss till grannstaden Köping ingen snö eller halka så blev en bekymmersfri resa på nyårsaftons morgonen pigg och utvilad utan jobb natt, utbudet på smörgås tårtor var inte något att jubla över så fick bli en 8 portioners till 3 tappra smörgås tårte ätare blev till och med över till frukost och lunch så nu behöver vi ingen mer tårta innan nästa nyår!

Men nu var det fel bil! det skulle handla om efter som alltid blivit chockad vid kassan av priset på inköpet så tog vi oss till bilen, Tryckte i god tid på nyckeln och det hände ingenting direkt fick jag tanken att inte nu igen det är något knas eller så äter nyckeln batterier för ofta så är det ingen rektion så därför har min mentor min mor uppmanat mig ta 2 bilnycklar med dig!.

 Men det hade nu inte hjälpt för vid noggrannare koll av bilen så stämde inte reg nr! så vi var vid fel bil snabb koll över axeln och inge rätt ägare i närheten och stora steg till rätt bil! tokigt kan det bli ibland men med rätt bil så fungerade nyckeln bra och nyårsfirande blev lyckat med god smörgåstårta och bingo vinst .

Första jobb natten blev med bil i skogen och minst sagt spännande med lite fluffig nysnö uppe på is som skulle passa mycket bra på vilken skridsko ban som helst så var till att passa gas foten och hålla i styret och med inte allt för många raggarsladdar kom jag hem denna arbetsnatt också! Med alla dessa anti! spinn sladd styrning och vad vet jag så går det ju inte att parera en sladd! .

Reklam görs på olika media att brottsoffer sökes , Personer som utsatts för brott som inte redan fått skadestånd kan få det, kanske jag skulle gräva djupt i sinnet och ta upp mitt fall och se om man kan få något för sveda och värk, händelsen kommer aldrig att försvinna i minnet och har fortfarande svårt att gå ut i mörker och inte gör jag det ensam. 

Önskar er alla en riktigt god fortsättning på det nya året, ta hand om er och njut av livet 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar