måndag 29 januari 2024

Många stötfångare , vinterpromenad slutade i tö väder, scrollade boken! en öl och mysbyxor

 En rejäl vinter med många väder omslag är det , polar kyla till vårkänslor kan gå på 2 dygn och då blir det stenhårt i snön när det fryser till igen, förra veckan då fick jag hjälp med att ha sönder ännu en stötfångare på arbetsfordonet vad värre var det var en ny stötfångare!, men när något djur far upp på vägen i mörker och snöyra då är det inte lätt och jag styrde undan och då blev det också kontakt med snövallen så då gick den ömtåliga stötfångaren sönder igen var tog de gamla stryktåliga gummi stötfångarna vägen! det gick att vara tuff mot naturen och de höll.

När vägarna är krokiga landsbygdsvägar och med mycket blank polerad is efter alla temperatur skillnader så blir det väldigt spännande och utmanade körning när det är viss tidspress på våran körning, Men säkerheten måste alltid gå först och är det skridskobana på vägen så hoppas jag att kunderna har förståelse denna kärva vinter vi gör alltid vårat bästa, så jag hoppas på att våren snart ska komma, Men fortfarande har vi februari kvar och mars kan vara en riktig vintermånad.

Jag minns en vår! när jag var ung och mycket aktiv orienterare! och hela våren så pulsade vi i halv meter snö och var inte riktigt bra orientering då förste person ut i skogen gjorde spåren, Men bra träning för låren och kroppen blev det så när snön var borta framåt när majsolen värmde så var man stark!. vi får hoppas att vintern inte blir lika lång som då 

Lördags morgonen då sken solen och nyfallen snö så var det vackert och härlig vinterkänsla och jag tänkte att idag ska jag sova vila och vara slö eftersom helgen var ledig och jag jobbat, Men efter en kopp kaffe så var jag lite pigg och tog på mig vinter kängorna och gav mi ut i det strålande vintervädret, Arboga bjuder på fina och vackra vyer och med snön som extra krydda på bilderna blev det fint ända plumpen var den klarblå himlen som definitivt inte förhöjer några bilder .

Med facit i handen så var promenaden en lyckträff för redan på kvällen var det plus 4 grader takdropp och gråa skyar i luften, så det snabbt från vintervackert till snösmältning och tö väder och så har denna vinter verkligen varit 

Boken börjar ta slut och den var underhållande och spännande så nu börjar det bli dags att börja fynda billiga böcker igen är väldigt avkopplande och fängslande att läsa böcker när tiden finnes och man hittar rätt bok, Men jag fick en tankeställare när jag plötsligt började använda datafingret och skulle scrolla pappersboken till nästa rader!  kanske data konsumtionen börjar bli ohälsosamt mycket och behöver ha begränsning av användande ibland så skrämmer man sig själv.

Ledig helg och inget lockande att göra utanför dörrarna så då blev det en öl till lördags lunchen som alltid smakar gott och bra men jag nöjer mig alltid med en för njutningens skull, nu är det inte många lediga helger så många öl blir det inte på ett år , samma med mys byxorna det känns slappt och skönt och använda dom och med långa arbets veckor och fyllda helger så är det unt att njuta de få lediga helgerna i hemmets lugna miljö.

Omvänd ordföljd och diverse annat i svensk studier ägnar vi kvällen åt bra att jag får fräscha upp svenskan och Maria tar nya steg mot att bli svensk språkig, Om ni träffar henne någonstans så prata gärna svenska med henne hon behöver all träning som kan gå att få , Och i soffan bredvid min älskling skriver jag denna blogg, med stormsteg så närmar jag mig min 500 hundrade blogg! ibland är jag flitig ibland kan det bli ett halvårs skriv torka 

Önskar er alla en god kväll och ta hand om er och må gott  



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar