tisdag 2 januari 2024

Mina nyårstankar

Nytt år och nya möjligheter!


Heter det, Vi får hoppas att det nya året ger oss god hälsa någorlunda goda nyheter från vida världen, Nu är det mest bara elände överallt, Tänk att en värld med alla moderniteter och lyx och överflöd ska berikas med ett klientel som måste bruka våld i gäng och visa makt med sätta igång krig både här och där, Vi är väl smarta nog att kunna lösa kriser eller oroshärdar med annat än att sätta igång världskrig både här och där.
Att det skulle bli fred i hela världen är väl att drömma för mycket, Men tänker på vad någon ska kunna tjäna på alla dess våldshandlingar vi blir matade med! jag är stolt nog att säga jag är glad att jag är snäll! men känns ofta att många tycker det är fult med att vara snäll, Men tänk vad mycket elände vi skulle slippa om världen blev snällare och godare. Men vad vet jag en liten anonym människa i en lite plutt till stad i landet ingenting Sverige
Jo tankar har man väl om allt men oftast förstår man inte vad allt ska leda till ska verkligen våld och krig leda till något gott! känns som världens höjdare som kan göra något bara tittar på och hoppas de inte ska bli inblandade på riktigt!
Önskar er alla ett riktigt gott nytt år och ta hand om er, och snäll kan alla vara det är inget dåligt med det, njut och må gott och förhoppningsvis blir året 2024 till det   




 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar