tisdag 9 januari 2024

Drygt halvvägs, Tankar och händelser i från livets krokiga färd

 När man som jag kommit en bit på väg i livet funderar man är mitt liv som alla andras, Jag tycker jag lever ett helt normalt svensson liv lite halv tråkigt men ändock med några äventyr och lite spänning både på det goda och dåliga viset ,

 Blir livet vad som har tänkt sig eller vad förväntar man sig av alla år man har framför sig när man väl har den åldern efter parvelåren när man börjar förstå att det innan bara handlar om stoj stim och lekstuga, Jag var aldrig bekväm med skolåldern och som ända upp till min ålder nu har jag känt mig annorlunda, 

Annorlunda kan nog var skrämmande och farligt i barnaåldern och i vuxen ålder också så jag har för det mesta varit ensam och gått min egen väg och det har fungerat utmärkt för mig.

 Men tankar har alltid funnits där varför jag aldrig då och nu blir välkomnad in i gemenskap eller kompis sällskap kanske just för jag är annorlunda eller kan med min lite försynta uppsyn kan tyckas stöddig eller konstig, Nåja jag tar mig genom livet och ser till att få de sake jag vill och drömmer gjort även om det tar lång tid när man alltid löser sakerna på egen hand .

Så var det alltid när jag med min bästa vän till lika min far tog an våra utmaningar och äventyr vi gjorde till 99 procent allt på egen hand då blir det gjort och inget tjafs blev det fel kunde vi bara skylla på varandra, men med enkla medel och mycket hårt jobb så kom vi nog rätt långt i livet.

Jag kommer fortfarande på mig att jag ska ringa till min far! han är ju den som förstår mig och vi kan prata på ett sätt som är svårt med någon annan, stora problemet att han numera sedan lång tid är död men det förträngs ibland och dyker det upp saker i hjärna så tänker jag det måste jag berätta för mig far! och en tiondel senare så får jag en ledsen blixt i hjärna det går inte.

Kan man ha framtidsdrömmar även som en halv gammal grå mycket tunn hårig gubbe, det som driver mig framåt är att äntligen långt i livet har jag kommit på att jag inte är sämre än någon annan, Jag kan mycket och istället för att grubbla och tänka på vad andra tycker och tänker och är jag bra nog! Mitt självförtroende har nog aldrig varit särskilt bra och alltid tänker jag på mina motgångar istället för det bra jag gjort i livet .

Nu ska jag visa mig själv att jag kan vill och törs det är både jag och världen värd . Memoarer skriver man väl på ålderns höst och det är bara de kända som gör det! ok då får jag ändra på det för det finns nog många vanliga personer som har spännande liv och upplevelser goda och bra som kan hjälpa andra personer på väg igenom sitt inte alltid  helt bekymmersfria liv.

Du är inte ensam och vart vi än är i livet kan det finnas saker man håller för sig själv och tänker ingen annan kan väl ha ställt till det så till den grad att man skäms eller känner obehag för att få det ur huvudet eller berätta för någon.

 Vi är inte varken bättre eller sämre än någon annan , Jag jobbar otroligt hårt och håller mig till lagens skrift och kallar mig för brutalt ärlig och följer min paroll mummel i busken är inget för mig! Det pratas och skryts och stojas alltid överallt men när det väl blir på riktigt då bli det flesta tysta som mumien och inte törs säga eller stå för något, jag är en tyst något blyg intetsägande person men jag säger vad jag tycker om tänker .

Jag törs tänka och säger till mig själv jag är nog bra på några saker, men kan också säga nej fa.. det har jag ingen aning om bättre vara den man är och ingen falsk varudeklaration , Men jag ska berätta min historia någon gång och någonstans , livet är en ynnest och trots att inget fås gratis så ser jag fram i mot  alla dagar! trots att väckar klockan ringer 01,43 nätter i veckan och ute jan det vara 25 grader kallt bushård vind! .

Jag har blivit jagad på riktigt, jag har livräddat ,jag har skrattat och gråtit , livet bjuder på rädsla och njutning, var inte rädd även om det ser nattsvart ut så finns det alltid någon väg ut , jag har ätit pizza i Peking och fiskat i Hjälmare kanal jag har bott i Sydney och på österled i Arboga och mycket har hänt där i mellan . Jag har varit reklamutdelare, Kört Svenska rallyt spelat korp fotboll och varit full och stollig i ungdomens dagar.

Jag tror vi alla har en historia att berätta, känd som okänd vart vi än är i livet . jag ska rota i arkivet! alltså min hjärna och se hur djupt jag vågar rota och vad jag törs dela med mig,  ha det gott ni alla och ta hand om er 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar