måndag 30 april 2018

Att vara mån om det lokala! är Zlatan från Arboga/köping!!

I dessa tider som det ska vara lokal producerat och när producerat och kanske ochså hemmagjort med! då kanske ochså våran kära lokaltidning! Arboga tidning/bergslagsbladet kunde haka på och skriva om lokala händelser! Jag har inte koll på allting! men jag tror inte Zlatan härstammar från Arboga eller Köping! så varför tar han upp stora delar av sportsidan i lokal tidningen eller som i förra veckan då en annan fotbollspelare förekom på 2 sidor men var samma artikel och en helt utomstående från regionen!

Jag tror att tidningsläsarna skulle uppskatta väldigt mycket om det var fokus på det lokala! som det nu ochså borde vara dom som är intresserade av det som händer i Sverige eller världen dom köper inte arboga tidning för att läsa om det! dom vill läsa om den lokala fotbollsklubben eller den lokala bonden och den skolan som ligger runt hörnet, eller som jag vill veta hur det gick för dom lokala lagen i årets Tiomila orientering! Så snälla tidningar koncentera er på det som händer i området, vad som Zlatan gör eller inte är totalt ointresant i en lokal synpunkt!

Våren lyser med sin frånvaro och kyligt är det när det är valborsmässoafton och 1 maj och jag ska varken demonstrera eller protestera jag hoppas på lite värme och solsken så kanske det kan bli en fotopromenad och jag ska ta några djupa andetag och vila lite på min lediga dag/natt!

Önskar en fin valborgsmässo afton och en skön 1 maj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar