måndag 2 april 2018

Vinter och vår! påskpromenad avslutade påsken!På rätt sida!

Kan konstatera att påsken är slut och äggen uppätna!och inget påskgodis!, och ännu är ingen riktig vår på gång! kalla nätter och även om solen skiner på dagarna så är det väldigt kallt i marken och hård snö som ska smältas! så lär nog bli mitten av april innan det blir någon riktig vår!,

Då är vi nog väldigt lyckligt lottade här i Mälardalen Kak området känns som vi haft lite snö i denna snörika vinter! och nu är det både Vinter och Vår samtidigt på vissa platser så är det grönt och vårkänsla medan på vissa platser är det väldigt fint skidföre fortfarande!

Det var det jag upptäckte under dagens Påskpromenad som jag skrev ovanför! min promenad blev både i vinternatur med skridskois på skogsvägar och i helt snöfri natur i södersluttningar, och en fin promenad för fotografering blev det med mycket ljus! är alltid kul att laborera med ljus och skuggor och hitta solljuset i rätt vinklar så då kan det bli väldans fina bilder, och både med snö och barmark så blev det mycket olika vyer och bilder idag, och alltid trevligt med dessa fotopromenader även om det är i välkända områden så hittar man alltid på nya spännande saker.

Påsken och lediga dagr försvinner alltid för fort! och är snart dags och ta sig ut i nattens mörker igen och hoppas det blir lite mindre kyliga nätter snart! inte ofta det är 10-15 minus i slutet av Mars början på April så det biter både i kinder och händer på nätterna, och ingen orienterings premiär ännu vi får hoppas på värme så vi kan ta oss igång med veteran tävlingarna snart, och hoppas på rally premiär på lördag i Eskilstuna och Ekeby gropen då ska kamerorna och jag vara laddade!

På rätt sida! oftast när jag promenerar på vägar så möter jag gående och personer som springer på samma sida som mig själv!! borde vara en självklar sak att vilken sida man promenerar/springer på väg! Vänster sida! och cycklar du gör du det på Höger sida!!! hoppas att inte möta mer personer på samma vänstersida då är det uppenbart att någon av oss är på fel sida!!

Tack för påsken och tack för att ni läser dessa rader och önskar en fin ny vecka, Mvh stefan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar