torsdag 19 april 2018

Vårvärme i orienteringskogen, Man lär sig aldrig sa min far

Solen sken och en vacker vår morgon var det och 1 timmes sömn efter nattens jobb! så styrde vi ut bilen från Arboga och destination för dennna fina april morgon var Björnön västerås en ö i mälaren och ett vackert och fint friluftsområde, om det finns eller funnits björn i skogen där det vet jag inte, men denna morgon så dominerades skogen av oreinterare, och en och annan flanör i solen på dom spår som finnes i skogen, och skolbarn hördes i skogen så det var många som hade aktiviteter på björnön.

Utan missöden så kom vi fram till tävlingsplatsen som var belägen direkt efter bron och efter sedvanlinga förberdelser inför starten så var vi redo för en ny utmaning, 
delade meningar var det om hur skogen terrängen var! och det har nog mycket med ålder och hur mycket lite krämpor man har! på den bana som min far deltager ska det vara lämpligt för personer med diverse krämpor ska kunna ta sig fram, och var nog lite tufft för dom i backarna med stenar och diverse bröte på marken!
.
Men dom som är i god form och klipp i steget då var det en fin och utmanade orienteringsterräng med rejäl och god orientering.

Man lär sig aldrig sa min far! när jag drog i handbromsen! och frågade vart han var på väg! jag är bara sällskap och följeslagare i skogen! men när det går käpprätt! åt skogen... så är det bäst att slå stopp! vid kontroll 2 bevittnade jag att 2 st deltagare på bana E stämplade och gick åt helt olika håll på väg mot nästa! intresant tänkt jag! 2 minuter senare så frågade jag min far vad gör du! nu är du snart tillbaka till kontroll 1! så ja att läsa kartan från kontroll 2 till 1 när man ska till kontroll 3 var mindre bra!! och med drygt 60 års! orienterande så blir det det misstag i alla fall!

Efter den lilla extra svängen så gick det raka spåret till resten av kontrollerna lite strapatser var det i den något besvärliga terräng på vissa delar av banan, men på bemärkelsedagen så blev det en fin 4e plats på bana E så det var med glada miner vi tog oss till Vsok klubbstuga för en kaffe och macka och ett stort tack till arrangörerna till ett fint och trevligt arrangemang med rejäl oreintering i till största delen fin och härlig terräng.

En skön och varm aprilmorgon blev det med blåsippor och diverse andra växter på väg upp, och alltid trivsamt att deltaga i dessa arrangemang, och kanske till hösten så kan det bli lite comback för skribenten börjar rycka i orienteringskorna när det blir fint väder och solen lyser i skogen.

Tack och god kväll och tack för att ni läser mina rader 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar