onsdag 4 april 2018

Språkutbildning på skype,Sunt förnuft något som försvunnit! Ljus vår och värme

Världen förändras! och vissa saker blir bättre och en del sämre och i min värld saknar jag Sunt förnuft! var tog det vägen! och är det någon som tilllämpar det! mer om det senare!

Att hålla kontakten med någon som bor långt bort är däremot numera väldigt enkelt och jag har kontakter över hela världen och framförallt min älskling Maria i Lima Peru, och det fungerar väldigt bra med SMs och med skype och håller flitig kontakt när vi inte är på samma ställe, och Språkutbildning har vi när tiden räcker till och det går utmärkt!

Maria lär mig spanska och jag lär henne Svenska så det rullar på så nu är vi tillsammans 3 språkiga och det är ochså något som är bra i dagens samhälle/värld, så ni unga och äldre! satsa på att lära er språk och framför allt underhålla det språk ni lär er för språk kunskaper är en färskvara nu finns många platser att finna vänner och kontakter så att språk kunskapr kan hållas fräscha.

Maria räknade på svenska i sin sjuksköterske utbildning när frågan kom upp vilka språk dom i den klassen behärskade! och det är inte lika vanligt att det studeras språk i den världen, så där är spanskan det språket man måste ha för att ta sig fram med!

Sunt förnuft! har försvunnit! eller använder ni det? tänk vad mycket som skulle bli mycket enklare på jobbet i hemmet i skolan om sunt förnuft användes och framför allt Chefer lärare och dom nära kunde låta personer använda sitt eget omdöme och med deras sunda förnuft lösa många av dom saker, som nu i dagens samhälle ska krånglas till tills förbannelse! så alla ni använd erat sunda förnuft och låt andra använda sitt egna sunda förnuft så kan vi sätta det ordet tillbaka i ordlistan som nu troligvis har fallit ur Ordlistorna och inte fungerar!

Ljuset behöver vi efter den långa kalla mörka vintern, och energin hoppas jag vi får tillbaka av att se solskenet och ljustrimmorna lysa upp våran tillvaro, och även om det går sakta och segt med vårens ankomst så kommer nog mer och mer vårtecken och vårkänslor snart, se framåt och le och var glada det hjälper alltid en bit

Tack för ordet och på återhörande när det kommer en blogg till hjärnkotoret! God kväll, Mvh Stefan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar