söndag 15 april 2018

Våren är här,shopping på korrespondens,allergibromsen slog till

En skön och vilsam helg var välbehövlig och med en god middag hos min syster Lena och Roger i Västerås var en bra start på min som alltid korta helg! jag och mina föräldrar tog turen till västerås i numera vår lika Mälardals marker till och med så det börjar bli lite grönt på böndernas sådd! så nu med värme så går det fort från vinter till vår och står väl bara bakom dörren så är det dags för shorts och sola dom vita benen!

Våren gör nu mer och mer framsteg och tror nog att kung bore nu har fått släppa taget till våren även om det fortfarande är lite kallt på nätterna, men jag har i alla fall lättat lite på klädseln under nätternas jobb!

Vårkänslan blir det mer av när solen lyser och värmer,och känns att man blir mer piggare och mera energi när vi får mer ljus och värme efter en lång och mörk vinter, och i trädgårdarna så gror det och i skog och mark blir det grönare och det vaknar till liv både här och där och har hittat både blommor och fjärliar på mina promenader!,

Så hoppas på mer fotopromenader under kommande vecka och förhoppningvis så hittas det som oftast något spännande att föreviga,och ett annat vårtecken var att vi gjorde orienterings premiär i torsdags och det med gott resultat

Tyvärr med våren kommer ochså allergin! och nu när det blev varmare så känns det precia som när jag var aktiv orienterare! som att det blev en extrabroms! när det går trögt och segt och andningsnöd! våren är en härlig årstid men tyvärr är det för mig och många andra ochså en jobbig årstid så är bara och säga till alla andra som kämpar med allergin, kämpa på och använd allergi tabletter och annat som gör att vi kan uthärda den ack så vackra årstiden med en del besvär

Shopping! ja det är inte så väldigt billigt och kanske vi karlar! står över den biten med glädje! så har jag ordnat det på ett smidigt och billigt sätt! Maria shoppar billigt och bra i Lima och sedan skickar hon paket till sverige och det går väldans fint och fort om nu inte Postnord slarvar bort paketet! Jeans för 75 kronor i väldigt bra kvalitet och shorts för 50 kr! så är bäst att passa på att göra fynd när man kan göra det, och stort tack till min älskling Maria som gör inköpen!

Nu börjar helgen ta slut och snart dags för att ta tag i en ny arbetsvecka, önskar alla en god kväll och en ny bra vecka, och alltid stort tack för ni läser mina rader Mvh redaktör Pettersson








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar