onsdag 4 oktober 2017

Höstpromenad i staden oktober färgernas månad och kanelbullens dag

Oktober! då blir det kallare och mörkare och trist! men ochså dom härliga höstfärgernas månad, och får passa på att ta sig ut i den friska höstluften! vet ej om den är så frisk jag som astmatiker har ofta stora problem när det är fuktig luft och känns som det allt som oftast är det för andningen är inte alltid som den ska men är ju bara att göra det bästa av situationen och njuta av färgerna och innan löven blåser bort! så för min del så är oktober månad en fin tid på året och vädret är ju som det alltid är fram och till baka och upp och ner och våran favorit att gnälla är väl på vädret! inte så tacksamt att vara meteorolog!!

En sak med att skriva blogg är att man får lära sig att stava vilket inte ära alltid det lättaste! Tisdagen då blev det en promenad i min! vackra stad Arboga tror säkert alla våra hemstäder har sin charm och allt som oftast glömmer vi bort det vi har på nära håll,men i oktober mellan regnskurarna så brukar jag ta mina promenader och få med dom gula röda bruna och gud vad vilka färgkombinationer som finnes på våra löv, och utmed Arboga ån så finnes det alltid fina motiv och med löven som en fin matta på gräset vid kyrkan och i den fina Ahlöfsparken så går det alltid att hitta nya motiv, så när du/ni fotograferar så titta lite ny vinklar vrår och vad ni vill ha med bilden/bilderna oftast ser man nya saker och får till nya fina bilder

Nu för tiden så känns det som många saker har sin egen dag möjligtvis kanske har fotografi sin egen dag! men idag var det kanelbullens dag och en nybakad sådan slank ner till kaffet i förmiddags och det var gott, och snart kanske semlorna är på gång! fått för mig att det snart finns semlor snart året runt och för mig skulle det vara fint då det är en favorit för mig,och just nu så strilar regnet på fönstret efter en skön solig höstdag

Veckorna dom går som vanligt hiskeligt fort och snart börjar det väl med snö varningar och julklapps rusher i affären! men först är det torsdag och en av veckans stora händelser när jag och min far tar en tur till veteran orientering och imorgon går bilen och färden till Eskilstuna och Vilsta skogarna och som alltid är det för mycket stigar att välja på i sådana motions centrum så nog bäst att välja rakt på som alltid! så vi ses i Vilsta skogen i morgon!!

Stort tack för att ni läser mina rader och ser mina bilder, ha en go kväll och en fortsatt fin oktober vecka, Mvh Stefan
instagram
@stefansphotos.se











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar