torsdag 12 oktober 2017

Ösregn i orienterings skogen,imma på glasögonen och kameralinsen!

Ihållande regn var prognosen! men när väckarklockan skramlat färdigt!! Ingen tlfn klocka används! ska vara en gammal hederlig skrammel klocka!, då klockan 7,00 var det uppehåll så bara att packa torra strumpor äta frukost och ta sig till ishallen i Hallstahammar! kanske vore bäst att ha orienterat i ishallen! för när vi så dags tagit oss dit så var det hällregn och så fortsatte det under hela förmiddagen och ännu regnar det!!besvärligt blir det med syn! glasögon immar igen och kan vara bra att se kartan och naturen det underlättar orienteringen!

Promenaden till start var lagom så alla hunnit blivit blöta så man inte stördes av vatten på träd eller dylikt så var bara full fart eller rask gång som vi fördriver! men det blev full fart in på fel stig! men som skrivet! ser man inte kartan eller natur är det inte helt lätt och vis av förra veckans misstag så följde jag bara ryggen på min far! så jag kom lika fel jag med,en stor kraftledning kom väldigt fort på stigen och efter lite snesegling! så konstaterade vi att vi var fel och denna gång var vi överens!

När vi kommit in på banan så då gick det som på räls men ett antal minuter förlorades, men i regnet så var det bäst att vara försiktig i halkan på rötter och annat på backen, och inte bara glasögon som immade igen, kameralinsen och kameran var inte riktigt på bästa humöret i det dåliga vädret! så då tappade jag bort han som skötte orienteringen och jag var ej med på kartan!det är tur att det finnes tydliga saker att läsa in sig på kartan! så när jag hittade järnvägen!.

 Då förstod jag vart jag var!så jag gick tillbaka mot kontrollen före! för nu befann jag mig vid 4an! och borde varit vid 3an! men mötte upp min far efter några minuter! och efter stämpling vid järnvägsbron så höll vi i hop resten av banan och inga stora missöden så dom återstående kontrollerna togs utan någon tidsförlust.

Det blev en blöt historia dagens veteran orientering men många deltagare var ändock med och kämpade mot vädrets makter och när man kom in i värmen i ishallen Njae!! var nog inget varmt där och är nog tur att man tillbringar fritiden i naturen med orientering istället för att stå vid sargkanten i svinkalla ishallar!! hoppas ingen blir förkyld efter dagen och nya tag nästa vecka igen på nya äventyr i orienterings skogen!

Stort tack till er som läser dessa rader och till er alla som ser mina bilder och alltid trevligt dess tisdags eller torsdags förmiddag tillsammans med alla glada orienterings vänner, Ha en go helg,Mvh S

















tefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar