fredag 20 oktober 2017

Tävlingsfri helg njuter av höstsolen,Paris Dakar i vår fotspår!

Äntligen fredag och för första gången på i stort sett hela hösten ska jag ha en helg ledig och inget motormuller i rallyskogen! kanske jag blir rastlös under helgen men skönt med lite ledigt och inte ha skrammel klockan på ringning! Önskar min far med chaufför stort lycka till när dom ska köra i Strängnäs och inte heter det sjuklubbars! det heter tydligen Trendab rallycup, och hoppas det blir en lika fin höstdag som varit dom senaste dagarna bara hoppas att det inte blir lika dimmigt som var under natten till fredagen och knappt såg vart man var under nattens jobb!.

Hösten är alltid fullbokat med tävlingar varje helg och det är alltid lika trevligt med att komma ut i rallyskogen med allt trevligt folk man träffar på och det är ju oftast det som förhöjer rally upplevelsen för sladdande rallybilar har man sett rätt så många gånger förr!och det med att fotografera rallybilar är ett rätt nytt inslag för mig! dom senaste 5 åren som jag gjort det alltid fotograferat men rally fotografering har kommit in i mitt liv först på senare år var lite svårt att hinna med det när vi tävlade själva.

Får hoppas på att det blir en fin och snörik vinter för rally på vinter är häftigt och som chaufför är det väldigt häftigt och härligt när man kan köra en riktig vintertävling! med hög snövallar och rejäl is på vägen då är det en njutning att studsa mellan vallarna! och bra när dom är så höga så man inte kommer över dom!! tyvärr när jag och syster Lena körde vintertävlingar så skottade vi mer snö än att körde rallytävling!! bra för arm musklerna och konditionen men så mycket resultat blev det inte och parkera i snön!!

Från snö och vinter är det långt till paris dakar! och det är en tävling jag aldrig närvarat på bara sett på tv! och numera avgörs det i Sydamerika och lika som år 2017 ska nästa års tävling ha starten i min flickvän Marias bostadsort! Lima Peru så hade ju passat bra med jul och nyårsfirande i Lima och sedan se några av dom första etapperna i sanden! Och dag 2, 7 Januari  första riktiga dagen med special sträcka den köres i Pisco ca 4 timmar söder om huvudstaden! den staden är mest känt för Perus national dryck just Pisco! är alkohol dryck som smakar förträfllligt i lagom mängd! men kanske inte i kombination med ökenrally körning! eller annan bilkörning heller!.

Och där i området så finnes det lämpligt! sand och sand och det är i området Ica! Huycacina och där har vi åkt sandbuggy med v8 motor så kan tänka mig hur det känns för alla ekipagen som ska ta sig an det området för specialsträcka 1 i nästa års Paris dakar och vem vet kanske dom åker i våra hjulspår!!

Önskar er alla en fin fredags kväll och en förhoppningsvis solig och fin hösthelg, och tack till er alla för beställning av bilder och för att ni läser mina rader, ha det gott och på återhörande Mvh stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar